تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771969
شناسه : 3771969
تاریخ :
ابعاد گلکسی S25 اولترا فاش شد؛ باریک‌تر و کم‌عرض‌تر از گذشته اقتصاد ایران: گلکسی S25 اولترا احتمالاً در میان باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال ۲۰۲۵ قرار خواهد گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هنوز چند ماهی به عرضه‌ی سری گلکسی S25 باقی مانده است و بازار شایعات پیرامون مدل‌های مختلف این سری، به‌ویژه نسخه‌ی اولترا، هر روز بیش از قبل داغ می‌شود؛ شایعاتی که بسیار به واقعیت نزدیک هستند و هیجان طرفداران را هر لحظه افزایش می‌دهند.

تازه‌ترین جزئیات فاش‌شده از گلکسی S25 اولترا، به ابعاد این گوشی پرچمدار اشاره دارد. حساب کاربری Ice Universe، یکی از افشاگران دنیای فناوری با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی X، ابعاد گلکسی S25 اولترا را فاش کرد.

به گفته‌ی این افشاگر، گوشی سامسونگ مدل اس ۲۵ اولترا با ابعاد ۱۶۲٫۸ در ۷۷٫۶ در ۸٫۲ میلی‌متر عرضه می‌شود که نه‌تنها باریک‌تر از نسل قبل است، بلکه می‌تواند در میان باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار عرضه‌شده در سال ۲۰۲۵ قرار گیرد؛ البته هنوز هم به‌پای ضخامت ۷ میلی‌متری گلکسی S6 که باریک‌ترین گوشی سامسونگ تا به امروز محسوب می‌شود، نمی‌رسد.

در جدول زیر، ابعاد تمام مدل‌های اولترا در سری پرچمدار S در پنج سال گذشته آورده شده است:

مدل گوشی

ابعاد

گلکسی S20 اولترا

۱۶۶٫۹ در ۷۶٫۰ در ۸٫۸ میلی‌متر

گلکسی S21 اولترا

۱۶۵٫۱ در ۷۵٫۶ در ۸٫۹ میلی‌متر

گلکسی S22 اولترا

۱۶۳٫۳ در ۷۷٫۹ در ۸٫۹ میلی‌متر

گلکسی S23 اولترا

۱۶۳٫۴ در ۷۸٫۱ در ۸٫۹ میلی‌متر

گلکسی S24 اولترا

۱۶۲٫۳ در ۷۹٫۰ در ۸٫۶ میلی‌متر

گلکسی S25 اولترا

۱۶۲٫۸ در ۷۷٫۶ در ۸٫۲ میلی‌متر

ظاهراً سامسونگ با وجود ارتقای دوربین‌ها، توانسته است گوشی آینده‌اش را باریک‌تر کند. بر اساس شایعات قبلی پیرامون گلکسی S25 اولترا، این گوشی با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو با وضوح ۵۰ مگاپیکسل به‌همراه دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.

به‌جز تغییر ابعاد گوشی، احتمالاً سایر جزئیات طراحی آن از جمله فریم تیتانیومی، شیشه‌ی گوریلا گلس (نوع شیشه فعلاً مشخص نیست) در بخش روی نمایشگر و پشت بدنه و گواهی مقاومت در برابر آب و گردوغبار به‌همراه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، مشابه گلکسی S24 اولترا خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط
  • بدرود اگزینوس؟ احتمالاً سامسونگ تمام مدل‌های گلکسی S25 را با پردازنده اسنپدراگون عرضه می‌کند
  • تصاویر لورفته گلکسی S25 اولترا تغییرات طراحی گوشی را نشان می‌دهند

علاوه بر این موارد، گلکسی S25 اولترا احتمالاً مانند نسل قبل، مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و همچنان از آداپتور ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین، این گوشی پرچمدار با رابط کاربری One UI 7.1 مبتنی بر اندروید ۱۵ عرضه می‌شود و تا هفت سال پشتیبانی سامسونگ را در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی خواهد داشت.