تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771967
شناسه : 3771967
تاریخ :
ایجاد ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در مرکزی اقتصاد ایران: اراک- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در راستای توانمندسازی جامعه هدف این نهاد، ۱۴۴ نیروگاه انرژی خورشیدی خانگی از سال گذشته تاکنون در این استان ایجاد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد می‌توانند با احداث نیروگاه خورشیدی به میزان پنج کیلو وات برق ماهانه حداقل ۳۰ میلیون ریال در آمد داشته باشند که این عدد سالیانه بر اساس نرخ تورم افزایش می‌یابد و وزارت نیرو برق تولیدی را به مدت ۲۰ سال تضمینی خرید می‌کند.

وی بیان کرد: ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی خانگی به میزان ۷۲۰ کیلووات توسط مددجویان کمیته امداد استان مرکزی راه اندازی شده و در صورت پرداخت سریع تسهیلات از سوی بانک‌ها و اجرای کامل تعهدات و نهادهای همکار در این برنامه، شاهد احداث نیروگاه‌های بیشتر مطابق با جدول زمان‌بندی آن خواهیم بود.

محمودی با بیان اینکه ۳۷ نیروگاه خورشیدی مددجویان کمیته امداد در دست بررسی و بزودی وارد مدار خواهند شد، افزود: ۱۷۸ قرار داد بین مددجویان با ساتبا ثبت شده که در حال انتخاب پیمانکار توسط مددجویان است.

توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت رویکرد محوری کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی میز ضمن تقدیر از همکاری‌های همه جانبه شرکت توزیع برق استان در زمینه تسهیل در راه اندازی نیروگاههای خانگی خورشیدی افزود: رویکرد محوری کمیته امداد توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است و اجرای طرح انرژی خورشیدی راه بسیار مناسبی برای تحقق این مهم ست.

سید مهدی عبادی بیان کرد: راه اندازی نیروگاههای کوچک خورشیدی از لحاظ پدافند غیر عامل نیز برای کشور اهمیت دارد و ضمن تأمین انرژی پاک خورشیدی به صیانت از محیط زیست نیز کمک می‌شود.

وی گفت: نصب پنل‌های خورشیدی منبع درآمد پایداری برای مددجویان به ویژه افرادی که توان انجام فعالیت در بیرون از منزل را ندارند، است.