تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3771960
شناسه : 3771960
تاریخ :
شلیک ۳۰ موشک از سوی حزب‌الله به اراضی اشغالی/ تهدید جدید تل‌آویو اقتصاد ایران: ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک ۳۰ موشک از سوی حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی خبر داد و لبنان را تهدید به پاسخ متقابل کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که حدود ۳۰ موشک از لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک شده و تهدید کرد که اقدامات تهاجمی را در مناطقی داخل خاک لبنان انجام خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در رابطه با هشدارهایی که در منطقه متات (در الجلیل علیا) فعال شده‌اند، منابع ما از شلیک حدود ۳۰ گلوله از لبنان به مناطق باز خبر داده اند.

این بیانیه همچنین افزود: پس از حملات به چندین سکوی شلیک موشک حزب الله در شامگاه دیروز (جمعه)، هواپیماهای جنگی اسرائیل شب گذشته سکوی شلیک متعلق به حزب‌الله را در منطقه یاطر در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که موشک‌هایی که از لبنان شلیک شدند، شهرک کوهستانی میرون در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده‌اند.

در مقابل، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پایگاه «جبل نیریا» را با موشک‌های کاتیوشا در پاسخ به حملات صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان هدف قرار داده است.

در این راستا، خبرنگار الجزیره گزارش داد که پس از شایعه نفوذ یک پهپاد از لبنان، آژیرهای هشدار در منطقه «رأس الناقوره» و «الجلیل غربی» به صدا درآمدند.

در ۲۴ ساعت گذشته، جنگنده‌های صهیونیستی، حملاتی را به اطراف روستاهای «صریفا» و «فرون»، «الضهیره»، «عیترون» و «بیت لیف» در جنوب لبنان انجام دادند.

حزب‌الله نیز روز گذشته اعلام کرد که ۷ پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داده است و گفت که با پهپادها پایگاه «معیان باروخ» و سربازانی در اطراف شهرک «آبریم» را هدف قرار داده است.

حزب‌الله همچنین تجهیزات جاسوسی و ساختمان‌های مورد استفاده سربازان در شهرک‌های «المناره» و «المطله» را هدف قرار داده و پایگاه «زبدین» و «رویسات القرن» را بمباران کرده است.

در پاسخ به این حملات، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروی هوایی این رژیم بیش از ۱۵ سکوی شلیک موشک و زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

سخنگوی ارتش این رژیم همچنین افزود که برخی از سکوها آماده و به سمت این رژیم نشانه‌گیری شده بودند و پس از هدف قرار گرفتن سکوها، چندین گلوله شلیک شد که در داخل خاک لبنان سقوط کرد.

از سوی دیگر، هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که نیروهای ارتش در حال تمرکز بر جنگ علیه حزب‌الله هستند و برای انجام اقدامات تهاجمی در مناطق جنوبی لبنان آماده می‌شوند.

وی افزود: ارتش اسرائیل برای انجام اقدامات تهاجمی در داخل اراضی دشمن آماده می‌شود و معتقدم که این ترکیب حملات بسیار خاص علیه حزب‌الله از اهمیت بالایی برخوردار است تا تهدیدات علیه ساکنان مناطق شمالی و همچنین در جولان را کاهش دهد.

این اظهارات در جریان بازدید ارزیابی وضعیت امنیتی در مرزهای شمالی و دیدار از مقر لشکر ۲۱۰ در مرزهای اشغالی جولان سوریه، با همراهی اوری گوردین، فرمانده جبهه شمالی رژیم صهیونیستی، یائیر بالای، فرمانده لشکر ۲۱۰ رژیم صهیونیستی و دیگر فرماندهان مطرح شد.

شایان ذکر است از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی به تبادل آتش و حملات مرزی پرداخته‌اند که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفرشده است.