تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3771959
شناسه : 3771959
تاریخ :
افزایش بُزدزدی شهرک‌نشینان صهیونیست‌ در کرانه باختری اقتصاد ایران: منابع فلسطینی از افزایش سرقت شهرک‌نشینان صهیونیست از اموال فلسطینی‌ها در کرانه باختری خبر داده و اعلام کردند که این شهرک‌نشینان تحت حمایت کامل پلیس و ارتش اشغالگر، طی ماه‌های گذشته هزاران راس گوسفند از فلسطینی‌ها دزدیده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هم زمان با تشدید تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به کرانه باختری از زمان جنگ غزه، یورش‌های مداوم شهرک نشینان صهیونیست به این منطقه هم بیشتر شده است و آنها علاوه بر تخریب اموال و مزارع فلسطینیان، دزدی‌های خود را هم افزایش داده‌اند.

بُزدزدی شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری

در همین زمینه منابع محلی فلسطین گزارش می‌دهند که اخیراً دزدی‌های انجام شده توسط شهرک نشینان صهیونیست از دام‌های فلسطینیان در کرانه باختری، به شکل قابل توجهی بیشتر شده است که جدیدترین آنها حمله به یک خانواده فلسطینی در شرق روستای عقربا در جنوب شرق نابلس واقع در شمال کرانه باختری بود. در این حمله، شهرک نشینان صهیونیست حدود 300 راس دام این خانواده فلسطینی را دزدیدند.

حسن ملیحات، ناظر کل سازمان البیدر در دفاع از حقوق بادیه نشینان، طی گفتگو با العربی الجدید در این زمینه اظهار داشت که شهرک نشینان صهیونیست چند روز قبل خانواده‌ای را که در شرق عقربا در جنوب شرق نابلس زندگی می‌کردند، به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و 300 راس دام آنها را به سرقت بردند.

وی درباره عواقب ادامه جنایات شهرک نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین در کرانه باختری هشدار داد.

عوده کعابنه، از جامعه بادیه نشین فلسطینی در شهر اریحا در کرانه باختری، 14 آگوست گذشته صبح که از خواب بیدار شد متوجه شد شهرک نشینان در حال دزدیدن گله گوسفندان او هستند و ارائه شکایات مختلف به پلیس اشغالگر هم بی‌فایده بود.

این بادیه نشین فلسطینی با اشاره به اینکه شهرک نشینان صهیونیست به شکل مداوم به کشاورزان و بادیه‌نشینان در مناطق مختلف کرانه باختری حمله می‌کنند و سعی دارند آنها را وادار به آوارگی از سرزمین خودشان کنند، گفت: هر کاری که می‌توانستم برای بازگرداندن گوسفندانم انجام دادم، اما صهیونیست‌ها همه گوسفندان من که 200 راس بود را دزدیده و به یک انبار منتقل کرده بودند و زمانی که من به آن انبار رفتم تا گوسفندانم را برگردانم، نگهبان این انبار تهدید کرد که اگر اصرار کنم، مرا به قتل می‌رساند.

وی افزود: سپس به یکی از ایستگاه‌های پلیس رژیم صهیونیستی در نزدیکی رام الله مراجعه کردم، اما آنها هیچ توجهی به شکایت من نداشتند. صهیونیست‌ها زمین‌های ما را دزدیده‌اند، بنابراین دزدی گوسفندان تعجبی ندارد. شهرک نشینان جنایتکار صهیونیست بدون حمایت پلیس و ارتش رژیم اشغالگر هیچ کاری انجام نمی‌دهند و همواره این جنایات را تحت حمایت نظامیان اسرائیلی مرتکب می‌شوند.

صهیونیست‌ها هزاران راس دام را در کرانه باختری دزدیده‌اند

ماه گذشته هم گزارش‌هایی درباره حمله شهرک نشینان صهیونیست به منطقه ام الجمال در دره‌های شمالی فلسطین در کرانه باختری و دزدیدن گله گوسفندان فلسطینی‌ها منتشر شد.

عبدالجلیل ارحیل، صاحب این گله در گفتگو با العربی الجدید اظهار داشت: هنگامی که گوسفندان در حال چریدن بودند، گروهی از شهرک نشینان نقاب‌دار صهیونیست به من نزدیک شدند و در حالی که سلاح و میله‌های آهنی در دست داشتند به شدت مرا کتک زدند و سپس گوسفندان را با خود بردند. آنها گفتند که این زمین و هر چیزی که در آنجاست برای ماست و فلسطینی‌ها حقی ندارند.

از طرف دیگر منابع رسانه‌ای گزارش دادند که از 7 اکتبر گذشته همزمان با آغاز جنگ غزه تاکنون 27 گروه بادیه نشین فلسطینی در کرانه باختری آواره شده‌اند.

آیمن غریب، فعال فلسطینی در کمپین‌های ضد شهرک سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری، اعلام کرد که شموئل الیاهو، خاخام شهر صفد چند سال قبل سرقت از اعراب را برای اسرائیلی‌ها مجاز اعلام کرد و گفت که هرگونه دزدی از اعراب جایز است.

وی افزود: دزدی شهرک نشینان صهیونیست از فلسطینی‌ها در کرانه باختری طی دوره اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته و صرفاً محدود به یک منطقه خاص نمی‌شود، بلکه در تمام مناطق کرانه باختری، به ویژه مناطق چوپانی مانند دره اردن، صحرای الخلیل و بیت لحم با شدت ادامه دارد.

این فعال فلسطینی تصریح کرد: آمار دقیقی درباره تعداد دام‌های به سرقت رفته فلسطینیان توسط شهرک نشینان صهیونیست وجود ندارد، اما طبق اطلاعات موجود تعداد این دام‌ها به هزاران راس می‌رسد. شهرک نشینان صهیونیست با سلاح به خانواده‌های بادیه نشین و چوپانان حمله می‌کنند و سپس گوسفندان را به شکل گله‌ای می‌دزدند و این کار با حمایت کامل پلیس و ارتش رژیم اشغالگر انجام می‌شود.

انتهای پیام/