تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771947
شناسه : 3771947
تاریخ :
افزایش آتش سوزی در مراتع اصفهان/۴ حادثه طی ۲ روز گزارش شد اقتصاد ایران: اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع حریق در اراضی طبیعی و مرتعی اصفهان طی ۲ روز اخیر افزایش داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه آتش سوزی‌ها در مراتع استان اصفهان اظهار کرد: آتش‌سوزی در مراتع روستای نیسیان واقع در بخش برزواند شهرستان اردستان به مساحت هشت هکتار و آتش سوزی در اراضی مرتعی حاشیه جاده در بخش وردشت شهرستان سمیرم به میزان سه هکتار بعد از ظهر روز گذشته گزارش شده است.

وی گفت: همچنین عوامل یگان حفاظت ازمنابع طبیعی شهرستان خوانسار آتش سوزی در اراضی باغی واقع در روستای تیدجان را گزارش کرده که با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی وو اهالی محلی از سرایت حریق به مراتع منطقه جلوگیری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز کرد: همچنین در روز پنجشنبه نیز عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فریدن نسبت به کنترل حریق در ۲ هکتار از مراتع روستای چهل خانه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه علت وقوع همه حوادث اخیر عوامل انسانی گزارش شده است، ادامه داد: وقوع حریق در اراضی طبیعی و مرتعی طی سال جاری در روزهای پایانی هفته و تعطیلات و همزمان با افزایش دما و عدم رعایت اصول ایمنی توسط مرتع داران، طبیعت گردان و …افزایش داشته است.

شیشه فروش با بیان اینکه علی رغم کاهش نسبی دما و خنکای صبحگاهی همچنان دمای هوا یک تا ۲ درجه نسبت به نرمال در این ماه افزایش داشته است، گفت: این روند تا پایان شهریور ادامه دارد و باید توجه داشت که تابستان امسال گرم‌ترین تابستان طی سنوات اخیر گزارش شده است.

وی تصریح کرد: تشدید شرایط گرد و غبار، ناترازی برق و آب، بروز تنش ابی برای اشجار، باغات و فصای سبز و افزایش حریق در پوَشش های گیاهی، مرتعی و جنگلی از تأثیرات افزایش دما است.