تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3771942
شناسه : 3771942
تاریخ :
نوسازی بافت‌های فرسوده شهری به ۳۰۵ هزار واحد رسید اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تا ابتدای شهریور امسال بالغ بر ۳۰۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مورد آمار نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: فرایند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده تا ابتدای شهریور امسال به ۳۰۵ هزار واحد رسیده است.

وی در مورد استان‌های برتر در نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: ۱۴ استان برتر در این زمینه به ترتیب استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، البرز، همدان، فارس، کرمانشاه، قم، گلستان و کردستان ثبت شده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی در جلسه رأی اعتماد بر شتاب‌بخشی نوسازی ابنیه پایدار با بسته‌های تشویقی، اظهار کرد: دولت چهاردهم با نگاه جدید در کنار مردمی‌سازی نوسازی بافت‌های فرسوده، حضور پررنگ‌تری را از متخصصین، انجمن‌های صنفی حرفه‌ای و سازمان‌های مردم‌نهاد در اولویت قرار می‌دهد تا نوسازی با شتاب بیشتری انجام شود.

آئینی در توضیح آخرین وضعیت توسعه خدمات زیر بنایی و روبنایی گفت: تاکنون ۸۴۰ پروژه تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تکمیل و تحویل شده است و در دولت چهاردهم احداث و تکمیل ۴۰۵ پروژه دیگر علاوه بر پروژه‌های جدید که در قالب برنامه جامع اقدام مشترک اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار هستند، آغاز می‌شود.

وی با اشاره به روند تعیین محدوده بافت‌های فرسوده در شهرها، گفت: بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود.

آئینی در مورد تشخیص ملک افراد در بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: افراد می‌توانند با ارسال کد پستی یا کد جام مندرج بر روی سند مالکیت خود به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ یا مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به اینکه ملکشان در محدوده بافت‌های فرسوده است یا خیر مطلع شوند.