تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3771935
شناسه : 3771935
تاریخ :
حماس: نتانیاهو مانع دستیابی به توافق در غزه است اقتصاد ایران: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که نتانیاهو مانع دستیابی به هرگونه توافقی در نوار غزه می‌شود و مسئولیت کشته شدن اسرا نیز بر عهده او است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز شنبه اعلام کرد که نتانیاهو مانع دستیابی به هرگونه توافقی در نوار غزه می‌شود و مسئولیت کشته شدن اسرا بر عهده او است.

او افزود: ما پس از موافقت با پیشنهاد بایدن هیچ شرط جدیدی به آن اضافه نکردیم. این عضو جنبش حماس اظهار داشت که همه طرف‌های مذاکره کننده متوجه شده‌اند که مانع اصلی برای دستیابی به توافق خود نتانیاهو است که توافق را نمی‌پذیرد.

او افزود: نتانیاهو توافق را نپذیرفت و در مورد مسائل اساسی مربوط به آتش بس، محور فیلادلفیا، محور نتساریم و ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه موافقت نکرد و تصمیمی نیز نگرفت.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه گفت که این جنبش برای رسیدن به توافق و پایان جنگ مصمم بود و به آنچه قبلاً بر سر آن توافق کرده‌، پایبند است. بدران اظهار داشت که قتل فعال آمریکایی ترکیه‌ای توسط اشغالگران کاملاً عمدی بود و این رفتار رژیم صهیونیستی با هر کسی است که با ملت فلسطین اعلام همبستگی کند.

او افزود: ما از حق طبیعی خود برای مقاومت، پایداری و استواری استفاده خواهیم کرد و با تمام نقشه‌های این رژیم برای نابودی آرمان فلسطین چه در غزه و چه در کرانه باختری مقابله خواهیم کرد.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به یورش و حملات 10 روزه رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نیز اشاره کرد و گفت که تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان کرانه باختری هرگز ملت فلسطین را از ادامه مقاومت باز نمی‌دارد و از تشکیلات خودگردان فلسطین بسیار بیشتر از آن چیزی که تاکنون انجام داده، انتظار می‌رود.

وی در ادامه به آزار و شکنجه زندانیان فلسطینی در زندان مجدو اشاره کرده و گفت: تصاویر شکنجه اسرا در زندان مجدو دلیلی بر تجاوزات سیستماتیک در حق ملت ما است.

روز گذشته روزنامه عبری هاآرتص، ویدوئی از بخش امنیتی زندان مجدو را منتشر کرد که بیانگر رفتارهای وحشیانه صهیونیست‌ها با اسرای فلسطینی است. این تصاویر نشان می‌دهد که زندانبانان زندان مجدو، اسرای فلسطینی را مجبور می‌کنند، دست بسته، به پشت روی زمین دراز بکشند و سپس با سگ‌های وحشی از روی آن‌ها عبور می‌کنند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از اسرای فلسطینی در زندان مجدو اعلام کرد: «زندانبانان ما را به مکان‌هایی می‌برند که هیچ دوربینی در آنجا وجود ندارد و سپس ما را کتک می‌زنند».

یکی از مقامات ارشد سازمان‌ زندان‌های رژیم صهیونیستی در گفتگو با هاآرتص اذعان کرد که ما از خشونت شدیدی که زندانبانان در زندان مجدو علیه اسرای فلسطینی اعمال می‌کنند، آگاه هستیم.

همچنین اداره زندان‌های رژیم اشغالگر در اظهاراتی گستاخانه اعلام کرد: این رفتارهایی که با اسرای فلسطینی انجام می‌شود، یک وضعیت روتین و عادی در زندان‌های اسرائیل است.

انتهای پیام/