تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771925
شناسه : 3771925
تاریخ :
وزارت دادگستری آمریکا برای شکستن انحصار جست‌وجو، به‌دنبال استراتژی هوش مصنوعی گوگل است اقتصاد ایران: وزارت دادگستری آمریکا برای شکست انحصار جست‌وجوی گوگل، کسب‌وکار هوش مصنوعی این شرکت را زیر ذره‌بین می‌برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش ورج، وزارت دادگستری آمریکا می‌خواهد اطلاعات بیشتری در مورد استراتژی هوش مصنوعی گوگل کسب کند تا بتواند انحصار گوگل در بخش جست‌وجو را بشکند.

درخواست وزارت دادگستری در جریان جلسه‌ی دادرسی در یک دادگاه فدرال در واشنگتن مطرح شد، جایی که گوگل و وزارت دادگستری پیش از قاضی آمیت مهتا گرد هم آمدند. قاضی مهتا اخیراً به نفع وزارت دادگستری رأی داد و تأیید کرد که گوگل یک انحصارگر غیرقانونی است.

تصمیم مهتا رسماً مرحله‌ی اول محاکمه را به پایان رساند؛ محاکمه‌ای که بر انحصارطلب‌بودن گوگل تمرکز داشت. اکنون طرفین به مرحله‌ی جبران خسارت وارد می‌شوند؛ بدین ترتیب دولت راهکارهایی را برای اصلاح رفتار غیرقانونی و بازگرداندن رقابت به بازار پیشنهاد خواهد کرد.

دیوید دالکویست، وکیل وزارت دادگستری، به دادگاه گفت که دولت برای درک وضعیت کسب‌وکار گوگل در سال‌های اخیر، به اطلاعات بیشتری نیاز دارد.

محاکمه‌ی گوگل، معاملاتی یک دهه‌ی اخیر گوگل از جمله توافقی طولانی‌مدت برای ارائه‌ی خدمات جست‌وجو در محصولات اپل، زیرذره‌بین برد. تحقیقات وزارت دادگستری درست زمانی به پایان رسید که گوگل، همراه با رقبایی مانند مایکروسافت، شروع به ارائه‌ی نوع جدیدی از جست‌وجو مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد کردند.

مقالات مرتبط
  • چشم‌ها به دادگاه گوگل؛ آیا غول دنیای فناوری تجزیه خواهد شد؟
  • حکم قاضی آمریکایی: گوگل انحصارطلب است و قرارداد ۲۰ میلیارددلاری با اپل قانونی نیست

نامی که گوگل برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرده نیز از زمان محاکمه‌ی سال گذشته از بارد به جمنای تغییر کرده است.

طرفین هنوز بر سر زمان‌بندی دقیق مرحله‌ی بعدی دادرسی به توافق نرسیده‌اند. قاضی مهتا ترجیح می‌دهد این مرحله در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ برگزار شود. انتظار می‌رود مرحله‌ی جدید محاکمه‌ی گوگل بسیار کوتاه‌تر از محاکمه قبلی باشد و تنها یک یا دو هفته طول بکشد. طرفین باید تا آخر هفته‌ی آینده پیشنهادی برای زمان‌بندی دقیق ارائه کنند.