تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771922
شناسه : 3771922
تاریخ :
لزوم توجه به مقاومت و جنگ غزه در جشن میلاد نبی اکرم (ص) اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به مقاومت، دفاع مقدس و جنگ غزه از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در محتوای جشن میلاد رسول اکرم (ص) در نظر گرفته شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشن میلاد با سعادت نبی اکرم (ص)، اظهار کرد: شیعیان در جوامع بین‌المللی به این موضوع متهم هستند که آنگونه که به امام علی (ع) می‌پردازند به پیامبر اکرم (ص) پرداخته نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در میلاد پیامبر اکرم (ص) لازم است یک حرکت متفاوت رقم بخورد و برای همگان در فضای بین‌المللی روشن شود که ارادت ایرانیان نسبت به پیامبر اکرم (ص) بسیار بالا است درواقع در میلاد نبی اکرم (ص) امسال باید از برگزاری جشن در مساجد و یا یک سالن فراتر رفته و مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود موضوع پذیرایی جشن برعهده اتاق اصناف شهرکرد باشد و این ارگان با کمک اتحادیه‌ها به این امر بپردازد از استانداری چهارمحال و بختیاری نیز انتظار داریم هماهنگی با ارگان‌های مختلف را انجام داده و در تأمین هزینه‌های مالی کمک‌رسان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی عنوان کرد: یکی دیگر از پیشنهادهای مهم در خصوص زمان برگزاری جشن است، در حقیقت به منظور برد رسانه‌ای بهتر جشن و پوشش سراسری آن باید زمان برگزاری را به صورت هوشمندانه انتخاب کنیم، اگر جشن در همان روز ۱۷ ربیع‌الاول برگزار شود ممکن است ضریب رسانه‌ای مطلوب را نداشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت فضاسازی شهری متناسب با میلاد پیامبر اکرم (ص) و محل برگزاری جشن، اضافه کرد: این وظیفه را شهرداری شهرکرد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان می‌توانند پیگیری کنند، کانون مداحان استان نیز هماهنگی با هئیات مذهبی را دنبال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) در سال جاری با ۳۱ شهریورماه و آغاز مدارس مقارن است به همین جهت نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند در محل برگزاری جشن یک غرفه با هدف جمع‌آوری لوازم‌التحریر ایجاد کند تا پس از اتمام جشن این لوازم به دست نیازمندان برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی یادآور شد: اداره‌کل اوقاف چهارمحال و بختیاری نیز می‌تواند متناسب با هفته وقف و میلاد پیامبر اکرم (ص) یک کار قرآنی فاخر را برنامه‌ریزی و اجرا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نکته مهم این است که آغاز هفته دفاع مقدس و میلاد رسول اکرم (ص) با یکدیگر مقارن شده است بنابراین باید در محتوا و قالب برنامه جشن ۱۷ ربیع‌الاول به این هفته نیز توجه ویژه داشته باشیم برای مثال می‌توان دعوت از چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس را در دستور کار قرار داد، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که می‌تواند مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان در کنار سایر برنامه‌های جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) اجرایی شود.

وی افزود: فضای مقابل پارک بانوان در شهرکرد یکی از بهترین مکان‌های موجود جهت برگزاری جشن میلاد رسول اکرم (ص) است چراکه در این فضا و با توجه به گرمی هوا هرشب جمعیت بسیار زیادی از مردم حضور دارند همچنین با برگزاری جشن در این مکان مشکل ترافیکی ایجاد نخواهد شد چون در اطراف محل‌های پارکینگ بسیاری وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های برگزاری جشن میلاد نبی اکرم (ص) در فضای مقابل پارک بانوان وجود پارک بادی در این محوطه است به این ترتیب در ابتدای سال تحصیلی یک فضای نشاط‌آور برای کودکان ایجاد می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: توجه به مقاومت، دفاع مقدس و جنگ غزه از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در محتوای جشن میلاد رسول اکرم (ص) درنظر گرفته شود.