تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3771914
شناسه : 3771914
تاریخ :
۶ کشته در موج جدید درگیری‌های قومی در ایالت «مانیپور» هند اقتصاد ایران: موج جدید خشونت‌ها بین دو گروه نژادی متخاصم در شمال هندوستان، به کشته شدن دست کم ۶ نفر منجر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی موج جدید خشونت‌ها بین دو گروه نژادی ستیزه‌جو در ایالت «مانیپور» در شمال هندوستان، دست کم ۶ نفر کشته شدند.

مقامات مانیپور دستور تعطیلی تمام مدارس را در این ایالت صادر کرده‌اند. پس از آنکه دادگاهی در این ایالت پارسال به دولت محلی دستور داد تا در تخصیص مزایای ویژه اقتصادی و سهمیه مشاغل دولتی و تحصیلی بین قبایل «کوکی» و «میه‌تی / مانیپوری» بازنگری کرده و این مزایا را علاوه بر کوکی‌ها در اختیار مانیپوری‌ها نیز قرار دهد، تنش‌های قومی بین این دو گروه بالا گرفت و هر از گاه نیز به خشونت کشیده می‌شود.

در جریان این مناقشات و نزاع‌ها تاکنون بیش از ۲۲۵ نفر کشته و حدود ۶۰ هزار تن نیز آواره شده‌اند. تعداد قربانیان خشونت اخیر بین این دو گروه، بیشترین آمار قربانی ظرف یک روز در نزاع‌های آنها به شمار می‌رود. درگیری‌ها از اوایل هفته گذشته شروع شد و در آن از پهپادهای حامل مواد منفجره نیز استفاده شده است!

پلیس می‌گوید که احتمالاً شبه‌نظامی کوکی از این پهپادها استفاده اما آنها این ادعا را تکذیب کرده‌اند.