تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771904
شناسه : 3771904
تاریخ :
اختصاص ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای سایت پسماند آق‌قلا اقتصاد ایران: گرگان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از اختصاص ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای سایت پسماند آق‌قلا در دولت سیزدهم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید مهدی مهیایی در گفتگو با مهر، اظهار کرد: برای سایت پسماند آق‌قلا بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی افزود: طی سه سال گذشته توانستیم جهت تقویت ناوگان حمل و نقل در استان ماشین آلاتی چون چهار دستگاه سیم تریلر به ارزش ۹ میلیارد تومان خریداری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از خرید چهار دستگاه کشنده به ارزش ۲۴ میلیارد تومان و سه دستگاه نیسان وانت به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: سایت پسماند آق‌قلا قبل از دولت سیزدهم تنها از یک دستگاه خط پردازش برخوردار بود که در دولت سیزدهم دو دستگاه خط پردازش به آن اضافه شد.

وی یادآور شد: یک دستگاه پردازش به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد و کار سفارش ساخت دستگاه بعدی انجام و طی ماه‌های آینده نصب خواهد شد.

مهیایی اظهار کرد: در این مدت چهار سازه بتنی جهت جمع‌آوری و بارگیری با اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان احداث شد.

وی یادآور شد: خرید چهار هزار تن خاک جهت ساماندهی، کاشت نهال و رسیدگی به فضای سبز از جمله اقداماتی دیگری بود که در این مدت انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه بیشتر کار دفع زباله در سایت آق‌قلا انجام می‌شود، گفت: سال گذشته توانستیم مجوز سایت چهارم دفع زباله را در شمال شرق گنبد دریافت کنیم که برای اجرای این پروژه نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و قرار شد این رقم از محل شهرداری‌ها و دهیاری کشور تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه در آق‌قلا ۷۶ دهیاری بالای ۲۰ خانوار داریم، یادآور شد: ۲۱ دستگاه را به روستاها و دهیاری‌های تحویل قطعی دادیم و ۱۱ دستگاه دیگر حداکثر طی یک ماه آینده تحویل داده می‌شود که حدود ۵۰ درصد از دهیاری‌های شهرستان به ماشین حمل زباله تجهیز خواهند شد.