تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771890
شناسه : 3771890
تاریخ :
آمار تشکیل سرمایه در کشور نزولی ونگران کننده است اقتصاد ایران: کرمان_ رئیس اتاق بازرگانی صنایع ومعادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به آمارهای مرکز آمارایران طی دهه اخیر تشکیل سرمایه در کشور نزولی بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن زاده، روز شنبه در آئین رویداد سرمایه گذاری خارجی در کرمان افزود: چندین سال است مشکلاتی در روند توسعه سرمایه گذاری و برای اقتصاد کشور ایجاد شده و تعالیم اقتصادی ما برای حل ابتدایی‌ترین مشکلات و انجام رسالت‌های تولید، اشتغال، خلق ثروت و صادرات با مشکلات بسیار بزرگی روبه رو شده است.

وی، به ضرورت توسعه سرمایه گذاری کشور با توجه به محدودیت‌های تحریم اشاره کرد و افزود: ما از رقم ۱۷۰ همت در سال ۱۳۹۰ به ۷۲ همت در سال گذشته رسیده‌ایم که نگران کننده است.

وی گفت: اعتقاد دارم باوجود ظرفیت‌های خوب در تمامی زمینه‌ها از جمله زیرساخت معدن و نیروی انسانی با ضریب هوشی بالا، وضعیت فعلی کشور و رقم‌های نزولی در اقتصاد کشور در شأن نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران نیست.

صمد حسن زاده، با بیان اینکه باوجود بسترهای خوب کشور برای جذب سرمایه گذاری خارجی، امکان حضور کشورهای خارجی تا به امروز کمرنگ بوده است افزود: عنصر اولیه برای توسعه جذب سرمایه گذاری تأمین امنیت، ثبات اقتصادی و ارتباطات بین المللی کشور با تمامی دنیا است و انتظار داریم دولت چهاردهم این موضوع را با یک برنامه و با حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی برای کشور حل و فصل کند.

رئیس اتاق ایران تصریح کرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، شاخص امنیت در پاییز ۱۴۰۲ نمره ۵.۷ از ۱۰ را نشان می‌دهد که این نمره نشان دهنده بدترین ارزیابی اقتصادی کشور است و این شرایط برای سرمایه گذاری و توسعه مشارکت‌ها به هیچ وجه مطلوب نیست.

وی، با اشاره به شرایط سختی که برای فعالان اقتصادی وجود دارد گفت: اتاق ایران همواره در مسائل مربوطه نهایت تلاش را انجام می‌داد، اما به دلیل شرایط، آن انتظاراتی که بخش خصوصی و اقتصاد کشور داشت، محقق نشد.

حسن زاده، با ابراز امیدواری برای حل این مشکلات از سوی دولت چهاردهم افزود: جلسات متعددی با وزرای صنعت، اقتصاد، کار، کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و تلاش کردیم آشنایی بیشتری شکل بگیرد و همچنین ارتباطاتی نیز با دفتر ریاست جمهوری انجام شده و در اولین فرصت نشستی برگزار می‌شود.

وی، با تشکر از اقدامات بسیار خوب انجام شده در اتاق کرمان مانند همایش کرمان آیدکس، گفت: از اقدامات انجام شده در کرمان به ویژه در حوزه‌های آموزشی، ارتباط با مردم و حاکمیت درس گرفتیم.

وی افزود: شناسنامه اتاق یک ویترین در ذهن مردم است که به خوبی نشان داده شده و امیدواریم در آینده در راستای توسعه، توفیقات بیشتری به دست آورد و از تجربیات و رهنمودهای اتاق کرمان، در سایر اتاق‌ها و اتاق ایران استفاده شود.