تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771885
شناسه : 3771885
تاریخ :
فضای ذخیره‌سازی آیفون ۱۶ پرو و پرومکس در مدل‌های پایه، دو برابر می‌شود؛ گزارش ترندفورس اقتصاد ایران: اپل معتقد است حتی اگر با افزایش فضای ذخیره‌سازی در مدل‌های پایه‌ی آیفون ۱۶ پرو و پرومکس، قیمت گوشی‌ها افزایش یابد، کاربران از آن‌ها استقبال می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل مدل پایه‌ی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را به‌ترتیب با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار کرد؛ اما گویا برای این دو مدل در سری آیفون ۱۶، برنامه‌ی دیگری دارد.

به گزارش TrendForce، احتمالاً هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت در مدل پایه عرضه می‌شوند و دیگر خبری از مدل ۱۲۸ گیگابایتی در این سری جدید آیفون نخواهد بود.

اپل با حذف گزینه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی از آیفون ۱۵ پرو مکس، قیمت این گوشی را به ۱۱۹۹ دلار افزایش داد که بیشتر از قیمت ۱۰۹۹ دلاری آیفون ۱۴ پرو مکس است؛ تصمیمی که باتوجه‌به حجم عکس‌های گرفته‌شده با دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس، منطقی به نظر می‌رسید و ارزش پرداخت هزینه‌ی بیشتر را داشت.

اگر بر اساس پیش‌بینی سایت TrendForce، آیفون ۱۶ پرو مشابه آیفون ۱۵ پرو مکس، دارای یک لنز پریسکوپی تتراپریسم (Tetraprism) باشد، به اپل این امکان را می‌دهد که با توجیه اینکه فضای ۱۲۸ گیگابایتی برای گوشی کافی نیست؛ بدون جبهه‌گیری کاربران، قیمت گوشی آیفون ۱۶ پرو را در مقایسه با مدل مشابهش در سری آیفون ۱۵ افزایش دهد.

حتی اگر قیمت گوشی آیفون ۱۶ پرو تغییری نکند و با همان قیمت آیفون ۱۵ پرو عرضه شود، باز هم مدلی پرتقاضا برای کاربران خواهد بود، زیرا تمایل بسیاری از افراد به عکاسی و ضبط ویدئو با گوشی، فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی را کاملاً بلااستفاده می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، اپل گوشی آیفون X را با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه روانه‌ی بازار کرد؛ روندی که تا سال ۲۰۲۰ نیز پایدار ماند. در این سال، آیفون ۱۲ پرو برای اولین‌بار با حداقل فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی در مدل پایه عرضه شد.

سال ۲۰۲۱، تمام مدل‌های آیفون ۱۳ در نسخه‌ی پایه دارای فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی بودند؛ اما در سال ۲۰۲۳، این قانون برای مدل پرو مکس در سری آیفون ۱۵ شکسته شد و اپل این گوشی را در مدل پایه، با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی روانه‌ی بازار کرد.

اگر امسال، اپل مدل‌های پرو و پرو مکس سری آیفون ۱۶ را با حداقل فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت عرضه کند؛ می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تمام مدل‌های آیفون ۱۷، با همین میزان فضای ذخیره‌سازی معرفی شوند و پرونده‌ی نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی برای همیشه بسته شود.

مقاله‌های مرتبط
  • قیمت آیفون ۱۶ چقدر خواهد بود؟
  • تنها ۲ روز تا رونمایی آیفون ۱۶ و اپل واچ X؛ هرآنچه از مراسم It's Glowtime انتظار داریم

ارتقای میزان فضای ذخیره‌سازی در نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۱۶ پرو، تنها تغییر این گوشی نسبت به نسل قبل نیست. بر اساس برخی شایعات، این گوشی با صفحه‌نمایش ۶٫۲۷ اینچی عرضه می‌شود که در مقایسه با صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۵ پرو بزرگ‌تر است.

این شایعات می‌گویند که صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس نیز ۶٫۸۶ اینچ خواهد بود که بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی در آیفون ۱۵ پرو مکس است. افزایش اندازه‌ی نمایشگر در این دو مدل، نوید تعبیه‌ی سخت‌افزاری قوی‌تر را در مدل‌های پریمیوم آیفون ۱۶ در مقایسه با نسل قبل می‌دهد.

اپل در روز دوشنبه ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) در مراسم It's Glowtime از سری جدید آیفون ۱۶ رونمایی خواهد کرد؛ مدل‌هایی که احتمالاً با نسخه‌ی پیشرفته‌تر سیری و هوش مصنوعی اپل تجهیز شده‌اند.