تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3771878
شناسه : 3771878
تاریخ :
رای دادن مقامات کشوری و لشکری الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری اقتصاد ایران: انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در حالی ادامه دارد که رئیس مجلس امت و رئیس ستاد ارتش این کشور و نیز یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای خود را به صندوق انداختند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در حالی ادامه دارد که رئیس مجلس امت و رئیس ستاد ارتش این کشور و نیز یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای خود را به صندوق انداختند.

عبدالعالی حسانی شریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای خود را به صندوق انداخت.

همچنین صالح قوجیل رئیس مجلس امت الجزایر نیز دقایقی قبل رای خود را به صندوق انداخت.

رای دادن مقامات کشوری و لشکری الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری

همچنین سرلشکر السعید شنقریحه رئیس ستاد ارتش الجزایر نیز رای خود را به صندوق انداخت.

منابع الجزایری اعلام کردند که میزان مشارکت تا ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی ۴.۴۵ درصد بوده است.

رای دادن مقامات کشوری و لشکری الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری

۲۴ میلیون الجزایری از امروز صبح، شنبه هفتم سپتامبر، برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری که سه نامزد از جناح‌های مختلف سیاسی در آن رقابت می‌کنند، به پای صندوق‌های رأی رفتند.

این انتخابات تحت نظارت کامل کمیته مستقل ملی انتخابات که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، برگزار می‌شود. این کمیته جایگزین نهادهای عمومی دولتی شد تا در راستای اصلاحات، تضمین‌کننده شفافیت فرآیندهای انتخاباتی باشد.

شعار رسمی این انتخابات «در تثبیت مسیر دموکراسی انتخاباتی سهیم باش» است و هدف از آن ترغیب مردم به مشارکت گسترده در رأی‌گیری عنوان شده است.

گفتنی است در ۲۱ مارس گذشته، عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر تصمیم به برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری قبل از موعد مقرر در دسامبر آینده گرفت و علت آن را دلایل صرفاً فنی اعلام کرد.

صندوق‌های اخذ رأی از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۷ صبح به وقت گرینویچ) باز شده و تا ساعت ۸ شب باز خواهند بود.

۲۴ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۵۱ نفر واجد شرایط رأی‌دادن در این انتخابات هستند و از میان سه نامزد از طیف‌های مختلف سیاسی یکی را برمی‌گزینند.

رئیس‌جمهور فعلی، تبون، که ۷۸ سال دارد، به عنوان «نامزد مستقل» وارد رقابت شده است و خود را نماینده همه الجزایری‌ها، به‌ویژه جوانان و طبقه متوسط و ضعیف می‌داند. وی به جریان ملی‌گرایی تعلق دارد.

عبدالعالی حسانی شریف (۵۸ ساله)، رقیب او، رئیس جنبش جامعه صلح، بزرگترین حزب اسلامی مخالف در کشور است. شریف، مهندس عمران، در سال ۲۰۲۳ به ریاست حزب انتخاب شد و شعار «فرصت» را برای کارزار انتخاباتی خود برگزیده است.

یوسف اوشیش (۴۲ ساله) دبیر اول حزب جبهه نیروهای سوسیالیستی است که به عنوان قدیمی‌ترین حزب مخالف سیاسی در کشور شناخته می‌شود. این حزب در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد و به عنوان یک مکتب چپ مخالف قدرت در طول شش دهه گذشته شناخته می‌شود.