تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771852
شناسه : 3771852
تاریخ :
دستگاه های مختلف کردستان از فعالان حوزه هوش مصنوعی حمایت کنند اقتصاد ایران: سنندج_استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های مختلف باید در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و حمایت از فعالان این حوزه همت کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه رویداد بزرگ «یادگیری و اشتغال» که با محوریت علم داده و هوش مصنوعی در سنندج برگزار شد، به اهمیت موضوع هوش مصنوعی پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با هیأت دولت بر لزوم توجه به هوش مصنوعی و فعالیت در این زمینه تاکید کردند.

وی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان خواست زمینه استفاده از هوش مصنوعی و حمایت از فعالان این حوزه را مدنظر قرار دهند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

استاندار کردستان بیان کرد: نگاه کردن سطحی به حوزه هوش مصنوعی تهدیدی برای اشتغال خواهد بود و باید از این ظرفیت برای رشد تولید و اشتغال بهره برد.

زارعی کوشا تصریح کرد: در زمینه کشاورزی و اصلاح الگوی کشت می‌توان از ابزار هوش مصنوعی بهره برد.

وی ابزار امیدواری کرد با برگزاری چنین رویدادهایی می‌توان رشد و توسعه استان و کاهش بیکاری و محرومیت‌ها را شاهد بود.

شاهین فکور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان نیز در این رویداد اظهار کرد: باید با پوشش خلأ آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها و ایجاد ارتباط دانش آموختگان فاقد شغل با کسب و کارها زمینه اشتغال را رقم زد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با مؤسسه‌های خصوصی بیان کرد: تشکیل کمیته اشتغال دانش آموختگان و ایجاد کارگروه اشتغال زاگرس نشینان از دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان است.

رویداد بزرگ یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی به مدت یک هفته از ۱۷ تا ۲۳ شهریور در دانشگاه کردستان در حال برگزاری است.