تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3771845
شناسه : 3771845
تاریخ :
واکنش دمشق به اقدام امپریالیستی آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا اقتصاد ایران: سوریه توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمهوری دومینیکن توسط آمریکا و انتقال آن به ایالت فلوریدا را به شدت محکوم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، دمشق به توقیف هواپیمای نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از سوی واشنگتن واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه توقیف هواپیمای نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمهوری دومینیکن توسط آمریکا و انتقال آن به ایالت فلوریدا را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: سوریه تاکید می‌کند که این رفتار آمریکا یک عملیات راهزنی بین‌المللی و نقض آشکار اصول و قواعد اساسی حقوق بین‌الملل و همچنین تعدی به حاکمیت کشورهاست. سوریه بار دیگر حمایت خود را از دولت و ملت بولیواری ونزوئلا در برابر زورگویی آمریکا و تلاش‌های غرب برای مداخله در امور داخلی این کشور اعلام می‌کند.

پیشتر شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در خبری اختصاصی، شامگاه دوشنبه (۱۲ شهریور) گزارش کرد که آمریکا پس از طرح ادعای اینکه خرید هواپیمای نیکلاس مادورو نقض‌کننده تحریم‌های آمریکا بوده، این هواپیما را توقیف کرده است. به گفته ۲ مقام آمریکایی، ایالات متحده این هواپیما را روز دوشنبه به فلوریدا منتقل کرد.