تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3771832
شناسه : 3771832
تاریخ :
۹ سال حبس برای جوان ۲۷ ساله در ارتباط با ناآرامی‌های انگلیس اقتصاد ایران: دادگاه‌های انگلیس به دلیل مشارکت جوانان و نوجوانان در ناآرامی‌های اخیر در این کشور همچنان احکامی را علیه آن‌ها صادر می‌کنند و اخیرا در همین راستا یک جوان ۲۷ ساله به ۹ سال زندان محکوم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک جوان 27 ساله که در جریان اعتراضات اخیر راست‌گراها در انگلیس به خیابان ها آمده بود باید برای مدت طولانی به زندان برود: دادگاه تاج و تخت شفیلد 9 سال زندان را وی صادر کرد.

خبرگزاری پی ای انگلیس گزارش داد که این حکم در ارتباط با اعتراضات و ناآرامی های اخیر بعد از یک حمله با چاقو که منجر به کشته شدن 3 کودک در انگلیس شد صادر شد.

این مرد به دلیل شرکت در حمله به هتلی در Manvers در شمال انگلیس در ماه اوت مجرم شناخته شد. قاضی گفت که این پرونده بدون شک یکی از جدی‌ترین پرونده‌هایی بوده است که این نهاد پس از این ناآرامی ها با آن برخورد کرده است. پلیس مدعی شد که مانند سایر موارد خشونت، این عمل از ابتدا تا انتها پر از نژادپرستی بود.

این هتل در نزدیک روترهام همچنین در دوران ناآرامی ها بیش از 200 پناهجو را در خود جای داده بود. بر اساس این حکم، این جوان 27 ساله در ظرف زباله‌ای که به سمت خروجی ساختمان هل داده شده بود، هیزم را روی آتش گذاشته است.

به دلیل این اقدام 22 کارمند این هتل نگران جان خود بودند و خود را در یک اتاق از وحشت حبس کردند. این مرد همچنین در جریان حمله به ماموران پلیس و پرتاب سطل زباله و مواد آتش زا به سمت آنها فیلمبرداری شده بود.

قاضی این پرونده این محکوم را "شرکت کننده پیشرو" در ناآرامی های اخیر خواند. در اثر این ناآرامی ها 64 افسر پلیس ظرف 12 ساعت مجروح شدند.

حدود چند هفته پیش تعدادی شورش ها و ناآرامی های خشونت آمیز جناح راست افراطی در انگلیس رخ داد. تاکنون بیش از 200 نفر در این رابطه مجرم شناخته شده‌اند و به گزارش خبرگزاری PA، دادگاه ها در اکثر موارد حکم زندان صادر کرده‌اند.

این ناآرامی ها با حمله با چاقو در شهر ساوتپورت در اطراف لندن آغاز شد که طی این حمله سه دختر کشته و چند کودک زخمی شدند. شایعه‌ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل این حمله یک پناهجو است. اما در واقع، مظنون 17 ساله در انگلیس و از پدر و مادر رواندایی به دنیا آمد.

یک نشریه غربی اخیرا در مطلبی با استناد به آمارهای رسمی از کمبود جای شدید در زندان های انگلیس به عنوان معضل بزرگی برای دولت یاد کرد که سبب شده تعداد زیادی از زندانیان برای گذراندن دوران محکومیت خود در صف انتظار قرار گیرند.

پس از ناآرامی های اخیر در بریتانیا صدها معترض بازداشت و با حکم زندان باید مجازات شوند اما این در حالی است که در زندان ها جا نیست.

به گزارش رسانه ها تا به حال بیش از 1000 نفر در جریان ناآرامی های اخیر در انگلیس دستگیر شده اند و به گفته دادستانی این کشور ، تقریبا 500 نفر محکوم شده اند. از جمله چندی پیش آلفی کانوی 19 ساله که وسایل آتش زا را به سمت افسران پلیسی که سعی داشتند از هتل هالیدی این در روترهام، جایی که پناهجویان در آن اقامت داشتند، محافظت کنند، پرتاب کرد. وی در حکمی به دو سال و سه ماه حبس محکوم شد.

کریگ تیمبرل 38 ساله، پدر دو فرزند نیز در جریان اعتراضات همین کار را کرد و تکه های بتون، آجر و بطری را به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کرد. وی هم باید دو سال و نیم حبس را تحمل کند. دونا کونیف مادر شش فرزند، هم در جریان این اعتراضات نه تنها خودش به پلیس حمله کرد، بلکه یک آجر به یک نوجوان داد تا بتواند به نیروهای امنیتی حمله کند. وی هم باید دو سال به زندان بروند. افراط گرایان دست راستی که در شبکه های اجتماعی خواستار تحریک علیه مهاجران و پلیس شدند نیز محکوم می شوند و هر روز لیست محکومان در انگلیس طولانی‌تر می شود.

بنا به اعلاماخیر وزارت کشور انگلیس دولت یک طرح اضطراری را در شمال انگلیس برای مقابله با "نزاع های خشونت آمیز"، به اجرا گذاشته است. بر این اساس هرکسی که دستگیر می شود باید در سلول پلیس منتظر بماند تا فردی آزاد شود، یعنی جایی در سیستم زندان دوباره آزاد شود تا بتواند دوران محکومیت خود را بگذراند. تنها در این صورت است که او را نزد قاضی خواهند برد. در نهایت، باید تضمین شود که اگر قاضی چنین تصمیمی بگیرد، او پشت میله‌های زندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/