تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771817
شناسه : 3771817
تاریخ :
مشاوره لزوماً در رتبه کنکور مؤثر نیست/ بهترین مشوقم خانواده بود اقتصاد ایران: نیشابور- رتبه ۵ کنکور تجربی گفت: خانواده من در این رتبه بسیار مؤثر بودند و همراهی خانواده با من باعث انگیزه بیشتر من برای درس خواندن می‌شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احسان نعیمی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال تحصیلی دهم و یازدهم تقریباً میانگین ۱۰ تا ۱۱ ساعت و در سال تحصیلی دوازدهم میانگین ۱۲ تا ۱۳ ساعت درس می‌خواندم.

رتبه ۵ کنکور تجربی افزود: در کلاس دهم و یازدهم شاید انتظار این رتبه را نداشتم اما در کلاس دوازدهم انتظار رتبه تک رقمی رو داشتم.

وی بیان کرد: من در مدرسه شهید بهشتی تیزهوشان نیشابور درس می‌خواندم و جو مدرسه به دلیل اینکه همه دانش آموزان در دروس قوی‌تر هستند و بیشتر مطالعه می‌کردند در انگیزه من تأثیر زیادی داشت.

نعیمی خواه ادامه داد: تحصیلم در مدرسه تیزهوشان باعث ایجاد فضای رقابتی بهتری شده بود تا بیشتر درس بخوانم و علاوه بر آن دبیران خوبی نیز این مدرسه داشت و نکات خوبی رو به ما یاد می‌دادند.

نخبه نیشابوری ابراز کرد: دوست دارم در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم و خانواده من در این رتبه بسیار مؤثر بودند و فضای خوبی را در خانه برای مطالعه من بوجود آورده بودند و همراهی خانواده با من باعث انگیزه بیشتر من برای درس خواندن می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: من کلاس‌های آنلاین کنکور شرکت کردم و کلاس‌های خصوصی و حضوری موسسه‌ها نرفتم.

نعیمی خواه تصریح کرد: توصیه من به کنکوری‌ها این است که لزوماً افراد نیاز به مشاور ندارند و هر کس بهترین مشاور برای خودش است و اینکه ساعت مطالعه شاید خیلی اهمیت نداشته باشد بلکه بیشتر کیفیت مطالعه اهمیت دارد.

رتبه ۵ کنکور تجربی تاکید کرد: تداوم مطالعه در رتبه کنکور بسیار مؤثر است و نباید به صورت نوسانی درس خوانده نشود و یک روند متعادل و یک نواختی را داشته باشد.

وی گفت: دانش آموزان اگر بتوانند از کلاس دهم درس‌ها را با هدف کنکور بخوانند خیلی در رتبه کنکور آنها مؤثر است اما برای شروع درس خواندن کلاس دوازدهم هم دیر نیست.