تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3771811
شناسه : 3771811
تاریخ :
اعلام حمایت سیاستمدار سرشناس جمهوری خواه آمریکایی از هریس اقتصاد ایران: دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا از حزب جمهوری خواه، اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر به کامالا هریس رای خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا از حزب جمهوری خواه، اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر به جای رای دادن به هم حزبی خود دونالد ترامپ، به کامالا هریس از حزب دموکرات رای خواهد داد.

براساس این گزارش، برخی جمهوری خواهان از جمله کارکنان سابق دولت در دوران ریاست جمهوری بوش پدر و پسر، از کنترل ترامپ بر حزب خود و اقداماتی که وی اخیرا در برابر هریس انجام داده و منجر به افزایش حمایت های سراسری از نامزد دموکرات ها شده، ناراحت هستند.

این سیاستمدار کهنه کار آمریکایی اظهار کرد در تاریخ 248 ساله کشور ما، هرگز هیچ فردی به اندازه دونالد ترامپ، تهدیدی بزرگ برای جمهوری ما نبوده است.

وی خاطرنشان کرد هر یک از ما به عنوان شهروند وظیفه داریم تا کشور را بالاتر از حزب گرایی قرار دهیم تا از قانون اساسی خود دفاع کنیم. به همین دلیل است که من به کامالا هریس رای خواهم داد.

دیک چنی طی سال های 2001 تا 2009، معاون رئیس جمهور آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش بود. وی سال ها مورد انتقاد گروه های حقوق بشری به دلیل ایفای نقش پررنگ در طراحی جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان که منجر به مرگ غیرنظامیان زیادی در این کشورها شد، قرار داشت. در مورد جنگ عراق می توان گفت جنگ برمبنای این دورغ شکل گرفت که بغداد دارای تسلیحات کشتار جمعی است، تسلیحاتی که هرگز پیدا نشدند.

این در حالی است که لیز چنی دختر وی نیز، همین هفته اعلام کرد که به هریس رای خواهد داد. وی یکی از منتقدان اصلی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات پیش رو از جمله حمله گسترده طرفدارانش در تاریخ 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره است.

کمپین هریس در این باره گفت: خانواده چنی با اعلام حمایت از هریس، به جنبش رو به رشد جمهوری خواهان که کشور را بالاتر از حزب قرار می دهد، پیوستند.    

دونالد ترامپ نیز در واکنش به این خبر در پستی در شبکه اجتماعی چنی ها را «رینوهای نامرتبط» خواند. اصطلاحی که وی از آن برای جمهوری خواهانی که به او وفادار نیستند و به زعم او، تنها نام جمهوری خواه را با خود به همراه دارند، استفاده می کند.

حمایت بیش از 90 مدیر شرکتی و 100 تن از مقامات مجری قانون از کامالا هریس

خبر دیگر اینکه بیش از 90 تن از مدیران شرکتی و 100 تن از مقامات مجری قانون در آمریکا، حمایت خود را از کامالا هریس نامزد دموکرات ها در انتخابات 5 نوامبر اعلام کردند.

براساس این گزارش، مدیران برخی شرکت های بزرگ از جمله مدیران شرکت های پپسی، شرکت خودرو سازی فورد و یاهو، روز گذشته در نامه ای حمایت خود را از کامالا هریس اعلام کردند.

همچنین بیش از 100 تن از مقامات فعلی و سابق مجری قانون به طور جداگانه، از کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ در آستانه انتخابات پیش رو اعلام حمایت کردند. آنها به تجربه هریس به عنوان دادستان و تعهد وی به ممنوعیت خشونت های مسلحانه اشاره کردند.

مدیران شرکت ها از جمله روسای شرکت های بزرگ ورزشی و سرمایه گذاری، گفتند که اطمینان دارند که دموکرات ها به تقویت اقتصاد و حفظ دموکراسی آمریکا ادامه می دهند.

آنها تصریح کردند هریس سابقه ای طولانی در پیشبرد اقداماتی برای تسریع سرمایه گذاری تجاری در ایالت متحده دارد و اطمینان دادن به تجارت های آمریکایی دارد که می توانند در بازارهای جهانی رقابت کرده و پیروز شوند.

این گروه خاطرنشان کرد هریس به اجرای سیاست های منصفانه و قابل پیش بینی که از اجرای قانون، ثبات و محیط کسب و کار سالم حمایت می کند، ادامه خواهد داد. او این فرصت را به همه آمریکایی ها خواهد داد تا رویای خود را دنبال کنند.

لارن پاول جابز مدیر مجموعه امرسون و همسر استیو جابز مدیر سابق شرکت اپل، نیز در میان افرادی است که از هریس اعلام حمایت کردند.

این در حالی است که ترامپ و هریس در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند و قرار است 3 روز دیگر یک مناظره انتخاباتی را برگزار کنند. هر دو نامزد، دیدگاه های خود را درباره شغل و رشد اقتصادی در برنامه های انتخاباتی خود بیان کرده اند.

طرح اقتصادی کامالا هریس شامل کاهش مالیات برای اغلب مردم آمریکا، مقابله با افزایش قیمت مواد غذایی در فروشگاه ها توسط فروشندگان، تقویت خانوارها و ارائه تخفیف های مالیاتی برای خانواده هایی که صاحب فرزند جدید می شوند، است. هریس همچنین قصد دارد نرخ مالیات شرکتی را از 21 درصد به 28 درصد برساند. این در حالی است که گروه های اصلی کار نیز حمایت خود را از هریس اعلام کردند.

در همین حال دونالد ترامپ هفته جاری در باشگاه اقتصادی نیویورک اظهار کرد که نرخ مالیات شرکت ها را به 15 درصد کاهش می دهد و ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس را در دولت خود به کار می گیرد. ترامپ همچنین وعده ساخت خانه در مقیاسی وسیع در اراضی دولتی آمریکا را داده و گفته که برای حذف قوانین مربوط به پروژه های انرژی، وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید در آمریکا حاکی از پیشتازی کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ در سراسر آمریکا و در ایالت های چرخشی و رقابتی است.        

در حالی که زمان اندکی تا انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/