تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3771810
شناسه : 3771810
تاریخ :
نمایشگاه نانو میزبان سرمایه‌گذاران و تجار خارجی می‌شود اقتصاد ایران: پانزدهمین نمایشگاه فناوری نانو با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو ، میزبان شرکت‌های خارجی، تجار و صاحبان کسب و کار از کشورهای مختلف خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری‌ و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، علی طهاری، دبیر پانزدهمین نمایشگاه فناوری نانو و میکرو با اشاره به ایجاد زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاران، فناوران و شرکت‌های خارجی گفت: برای حضور شرکت‌های خارجی و صاحبان کسب و کار از کشورهای مختلف در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است. هدف ستاد توسعه فناوری‌نانو و میکرو، کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان نانویی ایرانی برای ارتقاء تعاملات بین‌المللی است.

وی با تاکید بر نقش نمایشگاه در ایجاد بستر تعامل میان تجار و شرکت‌های خارجی افزود: ما تقریبا از سه ماه قبل فعالیت‌هایی را آغاز کردیم تا با گروه‌ها و افرادی که امکان دعوت از شرکت‌ها و هیئت‌های تجاری بین‌المللی را دارند، ارتباط بگیریم. این تعامل با هدف دعوت از افراد از کشورهایی که هدف صادراتی ایران هستند، صورت گرفته است. در تلاش هستیم تا بتوانیم افراد مرتبط با حوزه‌هایی نزدیک به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را دعوت کنیم. امیدواریم که امسال، هم شاهد شرکت‌های خارجی به صورت غرفه‌دار باشیم و هم شاهد تعداد زیادی از تجار و صاحبان کسب و کار از کشورهای مختلف در نمایشگاه باشیم. با این کار به توسعه بازار و کسب و کار بین‌المللی شرکت‌های نانویی ایرانی کمک می‌کنیم و شرکت‌های ایرانی تعاملات بین‌المللی خود را ارتقاء می‌دهند.»

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌نانو ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در سالن‌های ۵ (ملل) و ۴۴ (خلیج فارس) محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو معاونت علمی به‌منظور افزایش حجم بازار و تعداد شرکت‌های نوآور و صادرات محصولات نوآورانه در حوزه‌های صنعتی مختلف برگزار می‌شود.

دراین نمایشگاه جدیدترین محصولات، خدمات و راهکارهای شرکت‌ها و استارتاپ‌های پیشرو ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته خواهد شد. از ابتدای مردادماه، سایت نمایشگاه به نشانی https://nanoexhibition.ir در دسترس است و امکان ثبت‌نام برای شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه وجود دارد. تمام شرکت‌های دارای گواهی نانومقیاس می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند. همچنین آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های بازرگانی نیز امکان ثبت‌نام در نمایشگاه را دارند.