تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3771804
شناسه : 3771804
تاریخ :
۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده کشور صرف محرومان می‌شود اقتصاد ایران: مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت: ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده در کشور صرف امور معیشتی، حمایتی و توانمندسازی محرومان می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن هرمز در سفر به استان خراسان شمالی بیان کرد: طی سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان برای مصارف نیازمندان وارد حساب کمیته امداد شده و مابقی توسط سایر شرکا، مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها جمع‌آوری و هزینه شده است.

وی با بیان اینکه زکات قانونی‌ترین شبکه ملی خیر و احسان در کشور است، اظهار کرد: تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی در اولویت است و ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده به مصارف فوق می‌رسد.

هرمز ضمن بیان اینکه ۱۰ درصد مابقی زکات در بخش‌های عمرانی روستاهای محروم کشور هزینه می‌شود، تصریح کرد: کمک به تأمین و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه و تأمین جهیزیه، از دیگر موارد هزینه‌کرد زکات است.

وی با تاکید بر لزوم شفافیت اولویت‌های مصرف زکات در استان‌ها بیان کرد: قطعاً تبیین و اطلاع‌رسانی مناسب مصارف و هزینه‌کرد زکات در جامعه، کمک شایانی به ساماندهی روند جمع‌آوری کرده و باعث ترویج این فریضه الهی در جامعه خواهد شد.