تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3771795
شناسه : 3771795
تاریخ :
شکار جنگنده «تورنادو» آلمان در حال حمل بمب اتمی «بی-۶۱ »+ عکس اقتصاد ایران: تصاویر منتشرشده در فضای مجازی دو جنگنده آلمانی را در حال حمل «بمب هسته‌ای» در پایگاه هوایی «ادواردز» کالیفرنیا نشان می‌دهد!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوزویک، یک کاربر شبکه اجتماعی «ایکس» تصاویری از دو فروند جنگنده «تورنادو» آلمان را در پایگاه هوایی «ادواردز» کالیفرنیا نشان می‌دهد که به بدنه آنها بمب هسته‌ای متصل شده است!

در تصویری که این کاربر با نام «TaskForce۲۳» منتشر کرده است، جنگنده‌ها را مجهز به یک بمب هسته‌ای «B۶۱-۱۲» نشان می‌دهد که نسخه غیرانفجاری این سلاح در پروازهای آموزشی است.

شکار جنگنده «تورنادو» آلمان در حال حمل بمب اتمی بی-۶۱ + عکس

همچنین این بمب تازه‌ترین نسخه بمب‌های خانواده «بی ۶۱» با بازده انفجاری قابل تنظیم تا ۵۰ کیلوتُن تی‌ان‌تی است. برای روشن شدن تعریف بازدهی انفجاری، کافی است که بدانید بمب‌های اتم که آمریکا در سال ۱۹۴۵ بر سر هیروشیما و ناگازاکی ریخت، به ترتیب ۱۵ و ۲۵ کیلوتن بازده انفجاری داشتند!

سورن اشملز، سخنگوی دفتر خرید نیروهای مسلح آلمان تایید کرد که این جنگنده‌ها به عنوان بخشی از رزمایش «همسفر خاموش ۲۴» در آمریکا هستند. وی با اشاره به بازگشت هر دو جنگنده به آلمان حد فاصل ۱۱ تا ۱۳ سپتامبر به نیوزویک گفت: هر دو جنگنده در حال حاضر برای آزمایش در آمریکا هستند که در پایگاه هوایی ادواردز و تجهیز آنها نیز در منطقه امنیتی «تنوپا» در نوادا انجام خواهد شد.

از جنگنده تورنادوی آلمان در حال حاضر به عنوان حامل تسلیحات اتمی ذیل توافقات چتر هسته‌ای ناتو به منظور به اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌شود و قرار است در آینده با جنگنده اف ۳۵ جایگزین شود.

حضور این دو جنگنده حامل بمب اتم در رزمایش آمریکا در صحرای نوادا، در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین غرب و روسیه ناشی از جنگ اوکراین، نگرانی‌ها را درباره رویارویی قدرت‌های هسته‌ای افزایش داده است.