تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3771793
شناسه : 3771793
تاریخ :
گامی بلند در تغییر الگوی روش دریافت خریدهای اینترنتی اقتصاد ایران: "گنجه‌"ها صندوق‌های پستی هوشمند بدون نیاز به نیروی انسانی و بر پایه‌ی اینترنت اشیا، وظیفه تحویل مرسوله‌های پستی را برعهده دارند و "گنجدار"ها نیز دفاتر یا فروشگاه‌هایی هستند که متصدی آن‌ها این امر را برعهده دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: پس از گذشت ۳ سال از شروع کار گنجه، مجموع استفاده‌ی کاربران از این سرویس از یک میلیون فراتر رفت. استارتاپ گنجه که در سال ۱۴۰۰ با ۵ ایستگاه صندوق پستی هوشمند در سطح شهر تهران شروع به کار کرده بود، در حال حاضر با ۱۱۰ گنجه و ۲۲۰ نمایندگی گنجدار در کشور در حال ارائه خدمت در حوزه لجستیک می‌باشد.

دغدغه زمانی کاربران به هنگام مراجعه‌ی پیک فروشگاه‌های اینترنتی و پستچی برای تحویل کالا و نیز هزینه بالای دریافت درب منزل، باعث شده تا این سرویس در میان گزینه‌های تحویل کالا، بیش از پیش مورد استقبال قرار گیرد. به هنگام خرید اینترنتی شما می‌توانید برای دریافت کالای خود، نزدیک‌ترین گنجه به خود را انتخاب کنید تا مرسوله‌ی شما در آن قرار گیرد و در زمان مورد نظر با مراجعه به گنجه، بسته‌ی خود را تحویل بگیرید.

"گنجه‌"ها صندوق‌های پستی هوشمند بدون نیاز به نیروی انسانی و بر پایه‌ی اینترنت اشیا، وظیفه تحویل مرسوله‌های پستی را برعهده دارند و "گنجدار"ها نیز دفاتر یا فروشگاه‌هایی هستند که متصدی آن‌ها این امر را برعهده دارند.

تاکنون بیش از 450,000 کاربر از سرویس‌های گنجه استفاده کرده‌اند که اغلب آن‌ها از طریق سایت دیجیکالا ثبت سفارش کرده و بسته خود را تحویل گرفته‌اند. در حال حاضر تمامی پلتفرم‌ها می‌توانند از گنجه به عنوان گزینه‌ی تحویل پستی در فرآیند لجستیک خود استفاده کنند که کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح کیفیت خدمات‌ آن‌ها را به همراه دارد.