تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771791
شناسه : 3771791
تاریخ :
آغاز عملیات احداث پارک ۴ هکتاری معلم در سنندج اقتصاد ایران: سنندج_شهردار سنندج از آغاز عملیات احداث پارک چهار هکتاری معلم در مجاورت شهرک بعثت سنندج و در مسیر ورودی مریوان سقز خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدانور رشیدی اظهار کرد: همه شهروندان حق بهره‌مندی از امکانات رفاهی را دارند و با همین دیدگاه توسعه فضای سبز و نهضت آسفالت در شهر سنندج با محوریت نقاط کمتر توسعه یافته و کم برخوردار کلید خورده است.

رشیدی با اشاره به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مدیریت شهری در راستای افزایش ۱۴۰ هکتار فضای سبز طی ۲ سال گفت: این مهم در قالب پارک‌های بزرگ مقیاس تعریف شده و در نقاط مختلف سطح شهر بهره‌برداری شده و یا در حال احداث است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پارک ۲۰ هکتاری روجیار و پارک ۴ هکتاری لاوان افتتاح شد، گفت: امسال نیز فاز اول پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان، پارک ۱۰ هکتاری کژوان، سه هکتاری نایسر و ۲۰ پارک درون محلی در حال اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز عملیات احداث پارک ۴ هکتاری معلم در سنندج

شهردار سنندج با بیان اینکه عملیات احداث پارک چهار هکتاری معلم در سنندج نیز با همین دیدگاه در مسیر ورودی مریوان سقز آغاز شد، گفت: این پارک در منتهی الیه ضلع شمالی شهر سنندج در مساحت عرصه سایت برابر با ۳۳ هزار متر مربع معادل ۳.۳ هکتار و در ابعاد ۱۱۰ متر عرض به طور میانگین و طول بین ۲۷۰ تا ۳۱۵ متر احداث می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه به وضعیت دسترسی به محل پروژه هم گریزی زد و گفت: این پارک در موقعیت بلوار معلم «اتصال پارک معلم به بخش مرکزی شهر و همچنین میدان امام رضا ورودی سقز، کمربندی دکتر حسینی «اتصال محدوده به مناطق حاشی‌های عباس آباد، فرجه، قشلاق، شهرک مولوی و به طور کلی جبهه شرقی شهر سنندج و بلوار مرزبان: اتصال محدوده به شهرک بعثت قرار گرفته است.

وی به ویژگی‌های این پارک ۴ هکتاری هم اشاره کرد و افزود: در بخش فضاهای ورزشی و گذر تندرستی و سلامت، فضای ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، ترامپولین، سرسره بادی و.. ویژه کودکان در مساحت ۷۱۰ مترمربع، گذر تندرستی و سلامت ویژه جوانان در مساحت ۴۰۰ مترمربع، شطرنج، پینگ‌پنگ ویژه بزرگسالان به متراژ ۵۰ مترمربع و …خواهد بود.

شهردار سنندج تصریح کرد: آمفی تئاتر روباز به مساحت ۸۵۰ مترمربع، سایت مجسمه و سردیس مشاهیرعلمی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و المان و پرچم به ۱۰۰ مترمربع از فضاهای فرهنگی طراحی شده در این پارک ۴ هکتاری است.

به گفته رشیدی، آبشار و برکه مصنوعی «سیرکوالسیون آب» به طول ۲۰۰ مترمربع، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی به طول ۱۰ هزار مترمربع، فضاهای سبز عمومی شامل سکو، آلاچیق، محل‌های نشستن به طول بالغ بر ۵ هزار مترمربع و دیگر ایتم‌های در نظر گرفته در اجرای این پروژه است.

آغاز عملیات احداث پارک ۴ هکتاری معلم در سنندج

وی از احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه در مساحتی به طول ۴۵ مترمربع و پارکینگ در مساحت یک‌هزار و۴۵۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۶۰ خودرو در اجرای پارک ۴ هکتاری معلم خبر داد و گفت: پارک حاشیه‌ای به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ متر، آبخوری، نگهبانی و …از دیگر امکانات دیده شده در این پروژه است.

شهردار سنندج در پایان اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال ۶۰ هکتار فضای سبز به سرانه فضای سبز شهر اضافه می‌شود.