تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3771777
شناسه : 3771777
تاریخ :
خوشحالی از آزادی زندانیان سیاسی در بحرین اقتصاد ایران: آزادی شماری از زندانیان بحرین در چارچوب عادی سازی روابط دیپلماتیک بین ایران و بحرین، منجر به خوشحالی و استقبال از این حرکت حکومت بحرین شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مناطق مختلف در بحرین این روزها شاهد خوشحالی ناشی از صدور عفو و آزادی برای زندانیان سیاسی این کشور است که طی سال‌های گذشته به بهانه‌های متعدد واهی به زندان  افتاده بودند.

شبکه اللؤلؤة بحرین گزارش داد که بعد از صدور عفو برای بیش از 450 زندانی سیاسی بحرینی از سوی پادشاه بحرین در چارچوب عادی سازی روابط دیپلماتیک بین تهران و منامه، مناطق متعددی در بحرین شاهد خوشحالی خانواده این زندانیان سیاسی-که عمدتا از رهبران شیعه بحرین است- بود.

.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین چهارشنبه گذشته طی فرمان پادشاهی به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد حاکمیتش بر این جزیره‌، 457 نفر را مشمول عفو قرار داد و به موجب آن، این زندانیان آزاد شدند. این دومین بار در سال جاری است که پادشاه بحرین پس از عفو 1584 زندانی، زندانیان سیاسی همسو با ایران را عفو می‌کند.

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که روزگاری این جمعیت به دستور مقامات بحرین منحل و خودش راهی زندان شد، در واکنش به این اقدام گفت: این گام مثبت دیگری در مسیر درست بوده و از آن استقبال می‌شود و نیاز به تکمیل دارد که با آزادی بقیه زندانیان و بستن پرونده انسانی آن‌ها تکمیل می شود.

شیخ حسین الدیهی، معاون شیخ سلمان نیز در این ارتباط گفت: آزادی زندانیان عقیدتی گامی است به نفع کشور و ما امیدواریم که همه اسرا و شخصیت‌های برجسته دینی آزاد شوند و فرایند اصلاحات فراگیر شروع شود.

حکومت بحرین بعد از سرکوب مطالبات شیعیان در سال 2011، شمار زیادی از رهبران و حامیان آن‌ها را از جمله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان در بحرین به بهانه و  اتهام حمایت از ایران بازداشت کرده بود.

انتهای پیام/