تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3771751
شناسه : 3771751
تاریخ :
ارسال موشک از ایران به روسیه در ازای دریافت سویا اقتصاد ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارسال موشک‌های بالستیک ایران دفاع کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دیده‌بان ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارسال موشک‌های بالستیک ایران دفاع کرد.

بخشایش اردستانی:

* (در پاسخ به این پرسش که خبر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه می تواند تحریم های بیشتر و احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه را به همراه داشته باشد): دیگر بالاتر از سیاهی رنگی نیست ما به حزب الله، حماس، حشد الشعبی موشک می دهیم چرا به روسیه ندهیم. اگر روزی مثلا اروپا بخواهد مکانیسم ماشه را فعال کند بیشتر به ضرر خود آنهاست.

* ما اسلحه می‌فروشیم دلار میگیریم و از طریق شراکت با روسیه تحریم‌ها را دور می‌زنیم. اروپا به اوکراین اسلحه می فروشد. ناتو وارد اوکراین شده چرا ما در جهت حمایت از متحد خود به روسیه موشک و پهپاد ندهیم؟ً!

* ایران در راستای همکاری های اقتصادی و سیاسی خود به روسیه پهپاد و موشک صادر می کند. در مقابل روس‌ها با ایران همکاری می‌کنند تا تحریم‌ها را دور بزنیم ما خیلی از اجناسمان از ایران از روسیه وارد می‌کنیم.

* ما باید برای تامین نیاز خود از جمله در واردات سویا و گندم باید تهاتر کنیم. یک بخش از تهاتر شامل ارسال موشک و بخش دیگر ارسال پهپاد های به روسیه است.