تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3771737
شناسه : 3771737
تاریخ :
آغاز ورود قطعات دستگاه حفار مکانیزه به خط ۱۰ مترو تهران اقتصاد ایران: نخستین قطعات از دومین دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) که برای عملیات حفاری تونل بخش حدفاصل جنت‌آباد تا نمایشگاه بین‌المللی تهران از خط ۱۰ مترو در نظر گرفته شده است، به کارگاه ایستگاه جنت‌آباد منتقل شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، نخستین قطعات از دومین دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) که برای عملیات حفاری تونل بخش حدفاصل جنت‌آباد تا نمایشگاه بین‌المللی تهران از خط 10 مترو در نظر گرفته شده است، به کارگاه ایستگاه جنت‌آباد منتقل شد. این امر به معنای آغاز مرحله ورود قطعات دستگاه حفار دوم و بعد از آن شروع اورهال و مونتاژ دستگاه مذکور است.

حسین نصر آزادانی؛ سرپرست مجری خط 10 مترو تهران در توضیح اقدامات مربوط به تسریع عملیات حفاری این خط گفت: بعد از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس که از مدتی پیش عملیات حفاری با دستگاه مکانیزه اول در آنجا آغاز شد، کارگاه ایستگاه جنت‌آباد دومین مکانی است که برای استقرار دومین دستگاه حفار مکانیزه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مرحله تکمیل سر شمع‌ها و آغاز عملیات حفاری شفت این کارگاه در حال انجام بوده و از طرفی، نخستین و مهمترین قطعات از دستگاه حفار دوم (کاترهد و مین بیرینگ) به محل کارگاه جنت‌آباد منتقل شده است. البته در ادامه کار و به موازات پیگیری عملیات حفاری و پایدارسازی دیواره‌های شفت کارگاه جنت‌آباد، سایر قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه خط 10 به محل کارگاه مربوطه منتقل خواهد شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مرحله اورهال، مونتاژ و آغاز به کار این دستگاه نیز انجام شود.

سرپرست مجری خط 10 مترو تهران گفت: در حال حاضر اراضی مربوط به 17 موقعیت تجهیز کارگاه در مسیر طرح خط 10 به پیمانکار تحویل شده و 5 موقعیت دیگر نیز در شرف تحویل زمین است.

وی اضافه کرد: از این تعداد کارگاه تحویل زمین شده، 10 کارگاه فعال است و امیدواریم با تزریق به موقع منابع مالی و تجهیز سایر کارگاه‌های خط 10، سرعت عملیات اجرایی کل پروژه افزایش یابد تا عملیات حفاری و ساخت تونل این خط 45 کیلومتری را از جبهه‌های کاری متعدد پیش ببریم و در اسرع زمان شاهد افتتاح فاز نخست خط 10 مترو تهران باشیم.

انتهای پیام/