تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771727
شناسه : 3771727
تاریخ :
ورزش نیازمند فرهنگ سازی است اقتصاد ایران: ایلام-امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ورزش نیازمند فرهنگ سازی است،گفت: کارهای فرهنگی در حوزه ورزش جواب می دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهرحجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر شنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان ورزش و جوانان استان و جمعی از پیشکسوتان ورزشی اظهار کرد: یکی از نیازهای جامعه ما در شرایطی فعلی پرداختن به ورزش است، چه ورزش عمومی و چه ورزش تخصصی، برای سلامت فکری و جسمی جامعه نیاز داریم و در شرایطی که آلودگی‌ها و خطرات زیادی سلامتی انسان را تهدید می‌کند، بدن انسان آسیب می بیند تنها راه مبارزه با این آلودگی‌ها ورزش است.

وی بیان کرد: لذا باید کارهای فرهنگی بیشتری صورت بگیرد که سمت و سوی جامعه به سمت ورزش حرکت کند، ورزش پهلوانی ما پیشینه‌ای که به قدمت ۹ قرن دارد و با پیوندی که با دین خورده است نیازمند نگاه ویژه‌تری است، در ورزش باستانی الگوی ما حضرت علی علیه السلام است و با دعا و جوانمردی و نیایش با پروردگار و کمک به دیگران شکل گرفته است، الحمدالله پس از توصیه‌های مقام معظم رهبری این ورزش رنگ جهانی پیدا کرده است و ایران در این عرصه جزو پیشگامان است

امام جمعه ایلام اظهار کرد: نقش پیشکسوتان رشته ورزشی پهلوانی خیلی تاثیر گذار است و در این عرصه هم به کار تبلیغی نیاز داریم و هم اقدامات بیشتر صدا و سیما.

وی گفت: ورزش زور خانه‌ای تلفیقی از هنر و قدرت بدنی، قدرت معنوی و نیایش و ارتباط با خداست که مجموعه معنوی ارزشمندی است و این تلفیق هم جذبه بصری دارد و هم جذبه فکری و فرهنگی که نیاز داریم برای آن تبلیغ بیشتری انجام دهیم.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: باید در مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی برای ورزش کار تبلیغی انجام بگیرد که تبدیل به فرهنگ بشود که مثلاً روز جمعه هفته‌ای دو سه ساعت پیاده روی انجام بگیرد که این کار نیاز به فرهنگ سازی هدفمند دارد.

وی افزود: برای استعدادهای ورزشی که ما داریم نیاز به اسپانسر است که استعداد آنها شکوفا شود و در بحث مسئولیت‌های اجتماعی هم سهم ورزش مشخص شود که هم برای ورزش همگانی و هم تخصصی بهترین استفاده انجام گیرد.