تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3771714
شناسه : 3771714
تاریخ :
کارواش‌ها ملزم به رعایت اصول زیست‌محیطی شدند اقتصاد ایران: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: واحدهای شست وشوی خودرو ملزم به رعایت ضوابط زیست‌محیطی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش شهر خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: کارواش‌ها به لحاظ استفاده از مواد شوینده و عدم مدیریت اصولی پساب تولیدی که حاوی آلاینده‌های متعدد از جمله چربی و روغن و مواد شیمیایی یکی از مراکز آلاینده زیست محیطی شناخته شده اند و در همین راستا پایش و رصد فعالیت کارواش‌ها به لحاظ رعایت اصول زیست محیطی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۱ کارواش در منطقه افزود: در همین راستا طی بازدیدهای میدانی صورت گرفته، کارواش‌ها بر اساس رأی کمیسیون بند ۲۰ ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی شدند.

معاون شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه رسیدگی به مزاحمت‌های ناشی از فعالیت مشاغل یا آلایندگی حاصل از آن که مختل کننده آرامش شهروندان، سلامت جسمانی و روانی آن‌ها یا تهدید کننده سلامت محیط زیست باشد در صلاحیت کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها است، اعلام کرد: در همین راستا کنترل و نظارت طی گشت زنی‌های مستمر در واحدهای صنفی فعال محدوده این منطقه برای رفع مزاحمت صورت می‌گیرد.

طاهری ادامه داد: در سه سال گذشته فعالیت ۹ واحد کارواش به لحاظ عدم رعایت اصول زیست محیطی متوقف شده است.