تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3771698
شناسه : 3771698
تاریخ :
اعمال قانون یک میلیون و ۱۱۰ هزار خودروی سنگین از نوع باربری اقتصاد ایران: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال قانون یک میلیون و ۱۱۰ هزار خودروی سنگین از نوع باربری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص اعمال قانون خودروهای باربری در شهر تهران گفت: در ۵ ماهه امسال در شهر تهران در حوزه بار، کامیون‌ها، کامیونت‌ها و وانت‌ها به ترتیب بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۴۸۵ هزار فقره از کامیون‌ها (شش تن به بالا)، بیش از ۱۵۱ هزار فقره از کامیونت‌ها و بیش از ۴۷۴ هزار فقره از وانت بارها اعمال قانون شده‌اند که در مجموع این آمار یک میلیون و ۱۱۰ هزار مورد را شامل می‌شود.

سرهنگ شریفی گفت: در ۵ ماهه سال جاری همچنین از حیث دسته بندی‌هایی که صورت گرفته، خودروهایی که حمل زباله، نخاله و مصالح داشته و بدون پوشش بار تردد داشته‌اند بیش از ۱۴ هزار فقره اعمال قانون شده‌اند که بیشترین جریمه‌ها در این خصوص مربوط به این خودروها بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: خودروهای سنگینی که اقدام به حمل و جابجایی بارهایی که به صورت فله هستند اقدام می‌کنند و بار آنها قابلیت پخش شدن را در هنگام ترددها به بیرون از کامیون و راه را دارند، حتماً باید قسمت بار آنها پوشیده باشد تا در هنگام حرکت به بیرون پرتاب نشود و حادثه‌ای روی ندهد.

وی گفت: عدم بارگیری صحیح و عدم مهار بار موضوعی بسیار تخصصی است که رانندگان سنگین سوار باید بیشتر به آن اهتمام داشته و باید بدانند که بار را چگونه مهار نمایند تا اتفاقی در حین تردد رخ ندهد.

سرهنگ شریفی گفت: عدم بارگیری صحیح و عدم مهار بار سومین رده را در جدول حوادث این موضوع به خود اختصاص داده است. در جدول تخلفات حادثه ساز نیز علاوه بر جریمه ۸ نمره منفی برای رانندگان در نظر گرفته شده است که علاوه بر اینکه جریمه می‌شوند نمره منفی نیز به آنها تعلق می‌گیرد که می‌بایست به این نمرات منفی دقت داشته باشند.