تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3771696
شناسه : 3771696
تاریخ :
انتشار فهرست اولیه آکادمی گنکور برای رقابت ۲۰۲۴ اقتصاد ایران: ۱۰ عضو هیئت داوران آکادمی گنکور با انتخاب ۱۶ رمان منتخب خود، رقابت سال ۲۰۲۴ را شروع کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، صد و بیست و دومین دوره جایزه گنکور اسامی ۱۶ رمانی را که برای کسب این جایزه در سال ۲۰۲۴ رقابت می‌کنند، اعلام کرد.

۶ رمان نوشته شده توسط نویسندگان زنان و ۱۰ رمان نوشته شده توسط نویسندگان مرد جای گرفته‌اند. از میان این رمان‌ها ۷ رمان توسط ۵ برند مشهور فرانسوی منتشر شده‌اند که شامل ۳ عنوان از گالیمار، ۴ رمان از گروه هچت، ۲ رمان از گراسه و ۲ رمان از انتشارات آلبین میشل و یک رمان از انتشارات میدیا می‌شود.

در میان نویسندگانی که به این فهرست راه یافته‌اند، چندین تن از چهره‌هایی هستند که به عنوان پای ثابت جوایز ادبی شناخته می‌شوند مانند میلس دوکرانگال که با تحقیقات خود در مورد خودکشی در این فهرست جای دارد یا فیلیپ ژینادا و ساندرین کولت. در همین حال روبن باروک با اولین رمانش که توسط آلبین میشل منتشر شده به این فهرست راه یافته است.

از شگفتی‌های امسال، راه یافتن کتابی که شبیه رمان نیست، به این فهرست است. این کتاب با عنوان «پاریس موزه قرن بیست و یکم» نوشته توماس کلرک درباره یک قدم زدن وسیع در شمال پاریس است.

فهرست اولیه جایزه گنکور ۲۰۲۴ شامل این عناوین است:

روبن باروک برای «تمام سروصدای گوئلیز» (آلبین میشل)

توماس کلرک برای «پاریس موزه قرن بیست و یکم» (مینویی)

ساندرین کولت برای«مادلین قبل از سحر» (لاته)

کامل دائود برای «ساعت‌ها» (گالیمار)

گائل فایی برای «جاکاراندا» (گراسه)

الن گودی برای «مجمع الجزایر» (اولیویه)

فیلیپ ژینادا برای «اتفاقی بودن چیز زیبایی است» (میله بارو)

میلس دوکرانگل برای «روز موج سواری» (ورتیکال)

اتین کرن برای «زندگی بهتر» (گالیمار)

امانوئل لامبر برای «بدون احترام» (استوک)

ربکا لیژیوئری برای «باشگاه کودکان گمشده» (POL)

کارول مارتینز برای «خواب بی‌رحم خود را بخواب» (گالیمار)

تیبو د مونتیگو برای «قلب» (آلبین میشل)

اولیویه نوریکا برای «جنگجویان زمستان» (میشل لافون)

ژان نوئل اورنگو برای «تو عشق ناخشنود پیشوا هستی» (گراسه)

عبدالله تایا برای «سنگر اشک‌ها» (ژولیار)

۱۰ عضو آکادمی شامل فیلیپ کلودل که رئیس جدید آکادمی است و بهار امسال انتخاب شد، کامیل لورن به عنوان منشی و پس از آنها به ترتیب ارشدیت نامزدها را انتخاب کرده‌اند: فرانسوا چاندرناگور، دیدیه دکوین، طاهر بن‌جلون، پیر آسولین، پائول کنستانت، اریک امانوئل اشمیت، پاسکال بروکنر و کریستین آنگوت.

گنکور ۲۰۲۴ در مرحله بعد در روز یک اکتبر فهرست دوم خود را منتشر می‌کند و سپس ۴ نامزد نهایی ۲۲ اکتبر معرفی می‌شوند. ۴ نوامبر طبق رسم هر سال برنده در رستوران دروان معرفی خواهد شد.

سال پیش جایزه گنکور به ژان باتیست آندریا برای رمان«مراقب او باش» اهدا شد. این کتاب که درباره زندگی پرفراز و نشیب یک مجسمه‌ساز در پس‌زمینه ظهور فاشیسم در ایتالیا است پس از دریافت این جایزه بیش از ۶۰۰ هزار نسخه فروش کرد.