تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3771681
شناسه : 3771681
تاریخ :
بهره‌برداری از دسترسی تقاطع بزرگراه‌های شهید نواب و تندگویان اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: فاز سوم پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های شهید نواب و شهید تندگویان نوزدهم شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در خصوص بهره‌برداری از فاز سوم تقاطع نواب- تندگویان، گفت: این گشایش ترافیکی روز دوشنبه نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ و همزمان با یکصد و چهل و یکمین پویش امید و افتخار صورت می‌پذیرد.

وی با یادآوری اینکه بهره‌برداری از فاز نخست پروژه شامل مسیر شمال به جنوب تقاطع غیر همسطح نواب-تندگویان در دی ماه سال گذشته و گشایش فاز دوم پروژه شامل زیرگذر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان در اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام شد، خاطرنشان کرد: فاز سوم پروژه به عنوان مهمترین مقطع اجرایی شامل دسترسی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب است که در تراز صفر تقاطع به اجرا رسیده است.

صداقتی در پاسخ به پرسشی در خصوص کارکردهای ترافیکی فاز سوم تقاطع نواب- تندگویان با بیان اینکه تقاطع مذکور فاقد چنین مسیر دسترسی بوده، گفت: در گذشته شهروندان برای مراجعت از جنوب بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب باید با پیمایش یک کیلومتر مسیر اضافی از طریق میدان بهمن این تغییر مسیر را انجام می‌دادند. بنابراین احداث این مسیر دسترسی جدید علاوه بر کاهش پیمایش اضافی، کاهش بار ترافیک میدان بهمن و بخش‌های شمالی بزرگراه شهید تندگویان را در پی دارد.

وی در ادامه در تشریح مشخصات فنی این بخش از پروژه گفت: فاز سوم تقاطع نواب- تندگویان شامل احداث یک مسیر رو سطحی به طول ۱.۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر (۳ خط عبوری) است که از روی سقف زیرگذر تقاطع عبور می‌کند. ضمناً تعریض و اصلاح هندسی مسیر کندروی بزرگراه شهید نواب به طول ۷۰۰ متر و عرض ۹ متر نیز در قالب همین فاز انجام شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، برای اجرای فاز سوم تقاطع نواب- تندگویان مجموعاً ۲۷ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۳۶ هزار مترمکعب سنگریزی، ۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۲۴۰۰ متر طول اجرای جدول و کانیو، ۱۸۰۰ متر طول پیاده روسازی و ۲۲۰۰ تن آسفالت اجرا شده است.