تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3771664
شناسه : 3771664
تاریخ :
فینال زودرس برای شهدابی‌ها؛ تقابل با طلایی‌های المپیک پاریس اقتصاد ایران: تیم والیبال شهداب یزد میزبان رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان سال ۲۰۲۴ آسیا در نخستین دیدار خود به مصاف نماینده اندونزی می‌رود که فینال زودرسی در این مسابقات محسوب می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از فردا (یکشنبه ۱۸ شهریور) به میزبانی یزد آغاز می‌شود و این شهر به مدت هشت روز میزبان ستاره‌های بزرگ والیبال جهان خواهد بود که در قالب هشت تیم به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم شهداب یزد میزبان در نخستین روز مسابقات و از ساعت ۱۷ با جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) بازی دارد که این تیم سرمایه‌گذاری زیادی برای حضور شایسته در این رقابت‌ها کرده است.

جذب اروین انگاپت شناخته شده‌ترین ستاره‌ی والیبال دنیا از جمله اقدامات تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی نماینده کشور اندونزی برای این رقابت‌ها است که این بازیکن تجربه حضور در ایران را دارد و در سال ۲۰۲۲ در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا به میزبانی تهران به عنوان بازیکن پیکان حضور داشت و عنوان بهترین دریافت کننده قدرتی را از آن خود کرد.

این بازیکن پس از کسب موفقیت‌هایی چون ارزشمندترین بازیکن لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲، قهرمانی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴، دریافت طلای المپیک پاریس و طلای المپیک توکیو در این رقابت‌ها حضور دارد و به عنوان ارزشمندترین بازیکن المپیک پاریس و توکیو در مقابل شهدابی‌ها بازی خواهد کرد.

جین پاتری یکی دیگر از ستاره‌های والیبال دنیاست که با مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس و تیم جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی به یزد آمده است. این بازیکن قطر پاسور راست دست در رتبه ۲۲۵ بازیکنان جهان است که دارای ۲۰۷ سانتی متر قد و ارتفاع اسپک او ۳۵۷ و دفاعش ۳۳۴ سانتی متر است. گالاتاسرای ترکیه، یابررسکی لهستان و میلانو ایتالیا از جمله باشگاه‌های مطرح جهان هستند که این ملی پوش ۲۸ ساله فرانسوی والیبال در آنها سابقه بازی دارد. بهترین قطر پاسور المپیک پاریس، بهترین قطر پاسور لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، بهترین قطر پاسور پلاس لیگای لهستان (۲۰۲۳-۲۰۲۴) بهترین قطر پاسور لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ و ارزشمندترین، بهترین قطر پاسور و امتیازآورترین بازیکن مسابقات انتخابی المپیک قاره اروپا در سال ۲۰۲۱ از جمله افتخارات این تیم است.

اما شهداب یزد نیز تیم آماده‌ای برای حضور شایسته در این مسابقات است. باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب فعالیت خود را در بالاترین سطح والیبال ایران از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد که لیگ برتر مردان به دلیل شیوع کرونا ناتمام ماند، این تیم در سال ۱۳۹۹ و در دومین حضورش در جایگاه پنجم لیگ برتر مردان قرار گرفت.

تیم والیبال شهداب یزد در سومین سال تیم‌داری در لیگ برتر مردان (۱۴۰۰) موفق به کسب مقام قهرمانی شد تا نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر مردان را تجربه کند و به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه آسیا شرکت کرد.

شهدابی‌های در نخستین حضور خود در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به مقام سوم دست یافتند تا مدال برنز آسیا را نیز در گنجینه افتخارات خود آویزان کنند.

این تیم در سال ۱۴۰۱ نیز به مقام قهرمانی لیگ برتر مردان دست یافت و از عنوان قهرمانی خود به خوبی دفاع کرد و در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۳ در بحرین به مقام چهارمی دست یافت.

شهداب یزد در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های والیبال مردان آسیا ۲۰۲۴ به عنوان میزبان حضور دارد تا برای نخستین مدال طلا و قهرمانی تلاش کند.

امیر غفور که در میان هواداران والیبال به عنوان امپراطور والیبال ایران شناخته می‌شود و یکی از بازیکنان تأثیرگذار نسل طلایی بوده است، شماره ۱۰ شهداب یزد در این مسابقات است که حتی در پوستر فدراسیون جهانی هم برای اعلام این مسابقات حضور دارد. غفور سال گذشته پس از دریافت عنوان بهترین قطرپاسور باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۳ از شهداب جدا شد و در لیگ رومانی بازی کرد. او امسال بار دیگر به جمع شهدابی‌ها پیوسته است.

مرتضی شریفی که از ستاره‌های ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ است نیز در این تیم حضور دارد. شریفی هم سال گذشته به عنوان لژیونر در لیگ ترکیه بازی کرد و امسال در یزد با پیراهن شهداب به میدان می‌رود. علیرضا مصلح‌آبادی، شهروز همایونفرمنش، مسعود غلامی و محمدرضا مؤذن دیگر بازیکنان شاخص تیم شهداب در این مسابقات هستند.

همچنین ایلشن داودی‌پور، شایان مهرابی، فرهاد سال افزون، باربوسا لامونیر، امیرحسین صداقت، علی اصغر میرحسینی، گلبادی مهدی، ناصر رحیمی‌پناه، علیرضا شاه‌علی، محسن دلواری، عرفان نوروزی، سید رضا سعادت الحسینی و یونس جوان فهرست دیگر بازیکنان اولیه شهداب در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ است.

هدایت این تیم بر عهده رحمان محمدی راد است و مهدی مهدوی پاسور نسل طلایی والیبال ایران نخستین سال مربیگری خود را در کنار محمدی‌راد در شهداب تجربه خواهد کرد.