تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3771633
شناسه : 3771633
تاریخ :
تعطیلات چند روزه، زندگی مردم شمال را جهنم کرد! اقتصاد ایران: روزنامه جوان در گزارشی تحت عنوان «جاده جهنمی شمال!» از بی‌برنامگی و عدم مدیریت صحیح سفرها در ایام تعطیلات چند روزه به شدت انتقاد کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روزنامه جوان در گزارشی تحت عنوان «جاده جهنمی شمال!» از بی‌برنامگی و عدم مدیریت صحیح سفرها در ایام تعطیلات چند روزه به شدت انتقاد کرده است.

این روزنامه می‌نویسد:

۲۱ میلیون نفر در یک هفته به مازندران رفتند. ۴ میلیون نفر هم به گیلان. ترافیک چندده‌کیلومتری در چند جاده باریک با احتمال ریزش سنگ، و مسیر بزرگراهی هم توقف‌های چند ساعته در تونل! ناگهان تجمع یک‌سوم جمعیت کشور در یک گوشه! همراه با اعصاب خردی در ترافیک، کمبود بنزین در شهر‌های مقصد، گرانی‌های سرگردنه و دریا و جنگل پر از زباله! این چه سفری است و چه لذتی دارد؟

چرا مسیر‌های جدید برای تعطیلات تابستانه تعریف نمی‌شود؟ چرا تفریحات جایگزین نداریم. دست‌کم چرا مسیر چهارمحال‌وبختیاری و لرستان و کهگیلویه‌وبویراحمد که از زیباترین نقاط جهان هستند، با بهینه‌سازی جاده‌ها و خدمات گردشگری برای ساکنان نیمه مرکزی کشور هموار نمی‌شود؟

در تعطیلات هفته اخیر، ترافیک جاده‌های شمالی در کنار ازدحام و شلوغی بیش از حد جایگاه‌های بنزین و سوخت، اعصاب مسافران را خرد کرده‌بود. این مسئله اما، تنها گریبان مسافران را نگرفت، بلکه ساکنان استان‌های گیلان و مازندران نیز گرفتار مشکلات عدیده‌ای شدند، ساکنانی که باید برای خرید نان یا پر کردن باک بنزین خودرویشان ساعت‌ها در صف منتظر می‌ماندند و ترافیک معابر را تحمل می‌کردند و به سختی خودشان را به محل کارشان می‌رساندند. متأسفانه در چند روز گذشته زندگی روزمره ساکنان این استان‌ها مختل شد.

در این فصل از سال به غیر از استان‌های شمالی، نقاطی از استان‌های دیگر (حتی در استان‌های مرکزی) آب و هوای مناسبی دارند. متأسفانه این مناطق هنوز به خوبی معرفی نشده‌اند. به همین دلیل وقتی مسافر در گرمای تابستان به دنبال آب و هوای خوب برای مقصد سفر می‌گردد، عمدتاً به سراغ استان‌های شمالی می‌رود! در صورتی که شهرستان‌های خوش آب و هوایی وجود دارد که می‌تواند رقیب گردشگری جدی برای استان‌های شمالی شود.

تنها یک جست‌وجوی ساده تصاویر جذاب و دیدنی را نشان می‌دهد، تصاویری از مناطق مختلفی که شاید ندانیم تنها چند دقیقه یا چند ساعت با آن فاصله داریم. مقاصدی که کافی است یکبار در زمان مناسب سری به آن بزنیم تا یکی از مسافران دائمی آن باشیم. به همین دلیل هم اولین انتخاب با برخورد اولین تعطیلی فقط شمال است و بس. شمالی که دیگر با این حجم از ترافیک که صف‌های طولانی در نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها را به بار آورده، دیگر آن جذابیت سابق را ندارد. حال بماند که در بازگشت این تعداد از مسافران به خانه‌هایشان، همواره شهر‌های شمالی با آسیب‌ها، تخریب‌ها و حجم بالای زباله مواجه می‌شوند که عبور از آن خود داستانی دیگر است.

پ