تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3771629
شناسه : 3771629
تاریخ :
آخرین خبر از تبدیل وضعیت نیروهای نظام سلامت اقتصاد ایران: رئیس کل سازمان نظام پرستاری از بررسی طرحی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد تا همه نیروهای نظام سلامت تبدیل وضعیت شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس: نظام سلامت یکی از وزارتخانه‌هایی است که حجم زیادی نیرو انسانی در آن در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند و غالب آنها نیز نیروهای تخصصی در حوزه بهداشت و درمان هستند که کار مهم نظارت بر بهداشت و درمان آحاد مختلف جامعه از دوره جنینی تا سالمندی و افراد کهن‌سال جملگی با این وزارتخانه به طور مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند.

بخشی از این نیروها، نیروهای قراردادی و شرکتی هستند که سال‌هاست در این وزارتخانه مشغول به کار بوده اما هنوز ادامه کار آنها شرایط مطلوبی ندارد و این افرادهرروزهزه در اضطراب ماندن یا رفتن و منفک شدن از کار قرار دارند.

بخشی از افراد پرستاران طرحی دوران شیوع کرونا بودند که به دلیل شرایط خاص آن دوران و برای کمک به روند درمان بیماران کرونایی از سوی وزارت بهداشت فراخوانده شده تا کمک‌حال بیماران باشند.این افراد با وعده اینکه استخدام خواهند شد جذب کار شدند اما پس از عادی‌شدن شرایط کرونایی این قول و قرار رنگ واقعیت به خود نگرفت و موجبات آزردگی خاطر این افراد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت اکنون بیش از 82 هزار نیروی شرکتی در وزارت بهداشت در حال فعالیت هستند.یک سوم نیروهای شاغل در بیمارستان‌های تهران شرکتی هستندبه گفته علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران قریب حدود یک‌سوم نیروهای ما که در بیمارستان‌ها در قالب پرستار، اتاق عمل، تکنیسین هوشبری و خدمات تخصصی دارند در زمره نیروهای شرکتی هستند. در حوزه بهداشت نیز سالیان متمادی است که نیروهای بهداشت در دانشگاه‌ها نتوانستند تبدیل وضعیت شوند.

احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «استخدام نیروهای طرحی دوران کرونا»،گفت: بخشی از این افراد با امتیاز کرونا در آزمون‌های استخدامی جذب شدند. وی ادامه داد:‌ اکنون آمار دقیقی نداریم که چند نفر هنوز استخدام نشدند. البته خیلی از آنها ممکن است منتظر کار در منطقه خودشان باشند؛ مثلا می‌گویند در آزمون استخدامی، در تهران قبول شدیم اما نمی‌توانیم در تهران کار کنیم. این انتظار برحقی است و نظام سلامت نیز به خدمات این نیروها نیاز دارد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد:الان طرحی است که مجمع تشخیص در حال بررسی آن است تا همه نیروهای نظام سلامت را تبدیل وضعیت کنند که اگر اجرا شود شامل این عزیزان نیز خواهد شد.نجاتیان یادآور شد:‌ تلاش می‌کنیم با کمیته‌ای که در کمیسیون بهداشت مجلس تثبیت شد این موضوعات که نیاز به قانون گذاری دارد؛ با توجه به اینکه از اختیارات دولت و وزارت بهداشت خارج است را بتوانیم با کمک مجلس حل کنیم.