تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771625
شناسه : 3771625
تاریخ :
سرشماری تابستانه حیات‌وحش چهار محال و بختیاری آغاز شد اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری تابستانه حیات‌وحش با اولویت شمارش علف‌خواران شاخص در مناطق تحت مدیریت استان از منطقۀ حفاظت شدۀ شیدا آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف پور صبح شنبه در حاشیه سرشماری تابستانه حیات وحش اظهار کرد: چهار محال و بختیاری با حدود ۱% مساحت کل کشور، ۴۱ درصد از تنوع زیستی حیات وحش (جانوری و گیاهی) را در خود جای داده است که بالاترین تعداد گونه در میلیون هکتار در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: واقع شدن در حوزه رویشگاهی زاگرس، اختلاف ارتفاع بین پست‌ترین و بلندترین نقاط و به تبع آن ایجاد اختلاف دمایی و وجود رژیم‌های مختلف آب‌و هوایی از مهمترین عوامل تأثیرگذار تنوع زیستی این استان است.

یوسف پور ادامه داد: سرشماری از حیات وحش دو بار در سال انجام می‌گیرد که مرحله اول آن تابستان و مرحله دوم اواخر پاییز و اوایل زمستان است.

وی اذعان داشت: هدف از سرشماری تابستانه برآورد نرخ زادآوری گونه‌های شاخص حیات وحش است تا بتوان عوامل مؤثر در افزایش یا کاهش زاد و ولد را بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود.

گفتنی است: محیط‌بانان به همراه تیم‌هایی از محیط زیست استان، شهرستان‌های مناطق تحت مدیریت با همکاری جوامع محلی، علاقه مندان به طبیعت و سمن‌ها در سرشماری تابستانه مشارکت دارند.