تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771612
شناسه : 3771612
تاریخ :
ترویج فرهنگ کتابخوانی در تربیت زندانیان نقش موثری دارد اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان‌ها می‌تواند بر تربیت و اطلاع زندانیان استان نقش مؤثری داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی خونسار پیش از ظهر شنبه در دیدار با سرپرست اداره‌کل زندان‌های کردستان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کتابخانه‌های استان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما مطالعه و به روز بودن دانش همه اقشار است، افزود: ترویج فرهنگ مطالعه باید توسط آحاد جامعه مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مطالعه می‌تواند در تربیت و اصلاح فرد اثرگذار باشد، بنابراین این اداره کل می‌تواند با اقدامات مختلف زمینه ترویج مطالعه میان زندانیان استان را فراهم کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یادآور شد: امانت دادن کتاب‌های جدید و متنوع، برگزاری نشست‌های کتابخوانی، امانت کتاب‌های موجود و آموزش کتابداران زندان از اقداماتی است که این اداره کل در سطح زندان‌ها می‌تواند دنبال کند.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در تربیت زندانیان نقش موثری دارد

حسنی خونسار بیان کرد: با انجام اقدامات یاد شده قطعاً به ارتقای سطح مطالعه در زندان‌ها کمک خواهد شد.

وی اضافه کرد: انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با اداره کل زندان‌ها زمینه تحقق اهداف را فراهم می‌کند.

وی همچنین به برگزاری سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و بیان کرد: مددجویان زندان‌ها می‌توانند در این جشنواره مشارکت داشته باشند.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به علاقه‌مندی زندانیان به کتاب و مطالعه بیان کرد: متأسفانه کتابهای کتابخانه زندان قدیمی و کهنه هستند و نیاز است با بروزرسانی این کتابخانه زمینه مطالعه زندانیان را فراهم کرد.

محمد خسروی بیان کرد: تجهیز کتابخانه‌های زندان به امکانات دیجیتالی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران زندان می‌تواند تأثیر قابل توجهی در به روز شدن علم و دانش و مطالعه زندانیان داشته باشد که این امر نیازمند همکاری کتابخانه‌های عمومی استان کردستان است.