تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3771606
شناسه : 3771606
تاریخ :
۴ پهپاد اوکراینی در «بلگورود» و «کورسک» روسیه سرنگون شدند اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۴ پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلف این کشور رهگیری و منهدم کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور دیشب ۴ پهپاد اوکراینی را در آسمان «بلگورود» و «کورسک» رهگیری و منهدم کردند.

ساعاتی پیش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که دولت و ارتش روسیه توان و ابزارهای کافی برای اخراج نیروهای اوکراینی از استان کورسک را در اختیار دارند.

ارتش اوکراین مدعی شده که در هفته‌های اخیر به مناطق مختلف استان کورسک روسیه حمله کرده و کنترل برخی از این مناطق را به دست گرفته و ضربات سنگینی به نیروهای ارتش روسیه وارد کرده است.

ولودیمیر زلنسکی دیروز جمعه در گفت‌وگویی مدعی شد که «امروز ما کنترل بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع را در منطقه کورسک در اختیار داریم که شامل یکصد منطقه مسکونی (روستا) می‌شود. به زبان ساده (نیروهای روسیه) با نزدیک شدن نیروهای ما، از این مناطق گریختند.»

وی همچنین مدعی شد که«۶ هزار سرباز روس در حمله اوکراین به کورسک کشته یا زخمی شده‌اند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته پیش در واکنش به حملات ارتش اوکراین به کورسک گفت: اقدامات تحریک آمیز در منطقه کورسک (تهاجم کی یف به کورسک در خاک روسیه در شششم آگوست)، تلاشی برای متوقف کردن پیشروی روسیه در دونباس بود؛ اما این تلاش ها با شکست مواجه شدند.

وی تأکید کرد: روسیه با راهزنان اوکراینی در منطقه کورسک که به دنبال بی ثبات کردن اوضاع در منطقه مرزی بودند، مقابله خواهد کرد. هرگز از مذاکرات صلح (با اوکراین) امتناع نکرده ایم؛ اما مقابله با راهزنانی که به خاک کشور نفوذ کرده اند، ضروری است.