تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3771587
شناسه : 3771587
تاریخ :
صدور حکم نهایی برای ترامپ در پرونده حق السکوت به تعویق افتاد اقتصاد ایران: یک قاضی آمریکایی صدور حکم نهایی برای دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت را تا پس از انتخابات ۵ نوامبر به تعویق انداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قاضی خوآن مرکان، صدور حکم نهایی برای دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر به تعویق انداخت.

براساس این گزارش، پیش از این قرار بود حکم نهایی برای دونالد ترامپ در این پرونده، در تاریخ 18 سپتامبر صادر شود اما وکلای وی از قاضی خواسته بودند تا به منظور جلوگیری از مداخله در انتخابات پیش رو، صدور حکم نهایی تا پس از انتخابات به تعویق افتد.

قاضی مرکان اظهار کرد قصد دارد حکم نهایی در این پرونده را در تاریخ 26 نوامبر صادر کند، مگر اینکه قبل از آن این پرونده مختومه اعلام شود.

وی افزود: صدور حکم برای جلوگیری از هر گونه درک بی دلیل از انجام اقدامی با اهداف سیاسی و موثر بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در آن ترامپ نامزد جمهوری خواهان است، به تعویق خواهد افتاد. دادگاه منصفانه، بیطرفانه و غیرسیاسی است.

در همین حال ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: بسیار خرسندم از اینکه قاضی مرکان گفته صدور حکم تنها زمانی صورت می گیرد که وی درخواست تعلیق توسط وکلا را برای نادیده گرفتن حکم هیئت منصفه، رد کند. این پرونده باید به درستی مختومه شود. در حالی که ما برای مهم ترین انتخابات در تاریخ کشور آماده می شویم.

دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکاست که در 30 مه، در تمام 34 فقره اتهامی خود درخصوص دستکاری در اسناد تجاری برای پنهان کردن پرداخت حق السکوت 130 هزار دلاری به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های غیراخلاقی در ازای رابطه جنسی با وی پیش از انتخابات سال 2016، گناهکار شناخته شد. ترامپ همواره این اتهامات را رد و اظهار کرده که به محض صدور حکم نهایی درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

سخنگوی آلوین برگ دادستان منطقه ای منهتن که این اتهامات را علیه ترامپ مطرح کرده است، اظهار کرد دفتر دادستانی برای صدور حکم در تاریخ جدید که توسط دادگاه تعیین شده، آمادگی دارد.

مرکان خاطرنشان کرد او همچنین درباره درخواست ترامپ برای لغو این محکومیت به دلیل صدور حکم مصونیت قضایی برای روسای جمهور سابق آمریکا از سوی دادگاه عالی، در تاریخ 12 نوامبر تصمیم گیری خواهد کرد. پیشتر قرار بود تصمیم گیری در این باره در تاریخ 16 سپتامبر برگزار شود.

دادگاه عالی آمریکا در اول جولای حکم داد که ترامپ دستکم برای اقداماتی که به عنوان رئیس جمهور و در حوزه قدرت قانونی خود انجام داده، از هر گونه بازپرسی قضایی مصون است.

این در حالی است که هفته گذشته آخرین درخواست تیم حقوقی دونالد ترامپ برای ارسال پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، به دادگاه فدرال به دلیل نقص در پرونده رد شد.

در این اطلاعیه آمده است، این پرونده به دلایل زیر ناقص است: فایل پی دی اف ضمیمه شده بر روی خلاصه پرونده نادرست است، از رویداد اشتباهی برای تشکیل پرونده استفاده شده است، هیچ استراحت و تنفسی در دادگاه اعلام نشده و دستوری برای مجوز تشکیل پرونده ضمیمه نشده است.

این در حالی است که وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا، از دادگاه منهتن نیویورک خواسته بودند تا کنترل این پرونده را در دست بگیرد. وکلای در درخواست خود اذعان کردند که فرآیند دادرسی و رسیدگی علیه حقوق قانونی دونالد ترامپ است و تصمیم اخیر دادگاه عالی درباره برخورداری از مصونیت قضایی روسای جمهور سابق را نادیده می گیرد.

ترامپ پیشتر پس از صدور حکم مصونیت قضایی، از قاضی خوآن مرکان خواسته بود تا این پرونده را مختومه اعلام کند. ترامپ برای هیچ یک از این 34 فقره اتهامی، نتوانسته مصونیت قضایی خود را ثابت کند اما اذعان داشته که این محکومیت باید کنار گذاشته شود زیرا شامل مدارکی است که تحت حمایت «اقدامات رسمی» است که نباید هرگز در دادگاه بررسی شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 5 نوامبر برگزار می شود و اگر ترامپ در این اتخابات پیروز شود می تواند به وزارت دادگستری دستور دهد که تمام اتهامات مطرح شده علیه خود در پرونده دخالت در انتخابات 2020 را نادیده بگیرد. اما ترامپ صلاحیت پایان دادن به پرونده خود در دادگاه نیویورک یا پرونده دخالت در انتخابات 2020 در ایالت جورجیا را ندارد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید در آمریکا حاکی از پیشتازی کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ در سراسر آمریکا و در ایالت های چرخشی و رقابتی است.        

در حالی که زمان اندکی تا انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/