تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771571
شناسه : 3771571
تاریخ :
اختصاص ۴۵ میلیارد تومان به ۵۸ پروژه میراث‌فرهنگی همدان اقتصاد ایران: همدان ـ معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اختصاص ۴۵ میلیارد تومان به ۵۸ پروژه میراث‌فرهنگی همدان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمیدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح این خبر، اظهار کرد: این اعتبار در حوزه‌های مرمت، ساماندهی، مطالعه، مرمت اضطراری و مطالعات پژوهشی ۵۸ پروژه فوق صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی این پروژه‌ها تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد، افزود: چهار پروژه مرمتی در اسدآباد، دو پروژه در شهرستان بهار، شش پروژه در تویسرکان، چهار پروژه در درگزین، دو پروژه در رزن، پنج پروژه در فامنین، سه پروژه در کبودراهنگ، ۸ پروژه در نهاوند و چهار پروژه در ملایر در حال انجام است.

حیدری با بیان اینکه ۲۳ پروژه مرمتی با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان همدان در دست انجام است، گفت: پروژه مطالعات بافت تاریخی ملایر، پروژه مطالعات بافت تاریخی تویسرکان و پروژه مطالعاتی بافت تاریخی و تهیه و تدوین ضوابط اختصاصی و عمومی نهاوند نیز در حال انجام است.

معاون میراث‌فرهنگی همدان ادامه داد: از جمله پروژه‌های مرمتی مسجد جامع همدان، کلیسای گریگوری در محوطه باستانی هگمتانه، کاروانسرای جلدی، خانه مصدقی ملایر، یخدان میرفتاح، پل شکسته خسروآباد اسدآباد، آب انبار صفوی اسدآباد، امام‌زاده کرزان تویسرکان و پل فرسفج هستند.

حیدری با اشاره به اینکه مطالعات باغ نظری و طرح جامع مرمت آن نیز انجام شده است، تصریح کرد: حمام و مسجد شورین، مسجد نشر، خانه حیدری، پل دهنجرد، خانه بیژن، خانه عبادی، خانه صمدیان، مسجد و امام‌زاده یحیی، مسجد خاتم‌الانبیاء و امام‌زاده محسن (ع) از دیگر پروژه‌های در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مرمت بازار کبودراهنگ امسال به پایان می‌رسد، بیان کرد: حمام نظام‌آباد درگزین، آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی، حمام بازار در قهاوند، امام‌زاده بدیع‌الزمان، خانه قدوسی در نهاوند، مسجد بابانظر رزن و حمام آجین پروژه‌های دیگر در دست مرمت هستند.