تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3771565
شناسه : 3771565
تاریخ :
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر با رقابت ۳ نامزد اقتصاد ایران: بیش از ۲۴ میلیون شهروند الجزایری امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور کشورشان را به مدت ۵ سال انتخاب کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر «عبدالمجید تبون » رئیس جمهور کنونی به عنوان نامزد مستقل و « عبدالعالی حسانی شریف» از جنبش جامعه صلح ( اسلامگرا) و « یوسف اوشیش» از حزب جبهه نیروهای سوسیالیست ( چپگرا ) با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بر اساس بیانیه اداره مستقل انتخابات ملی ، در این انتخابات 24 میلیون و 351 هزار و 551 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از  این تعدا 53 در صد مرد و 47 درصد زن تشکیل می دهند.

درهای حوزه‌های رای‌گیری ساعت 8 صبح به وقت محلی به روی الجزایری‌های دارای حق رای باز می‌شود و روند رای گیری تا ساعت 20 ادامه خواهد داشت.

به نوشته روزنامه الجزایری «خبر امروز» فرایند رای‌گیری از 865 هزار و 490 الجزایری مقیم خارج دوشنبه هفته در کشورهای مختلف جهان انجام شد که بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره مستقل انتخابات ملی، میزان مشارکت 15 درصد بوده‌ است.

کارشناسان سیاسی ناظر بر تحولات الجزایرمعتقدند «عبدالمجید تبون» 78 ساله برای بار دوم به کاخ ریاست جمهور ی راه خواهد یافت تا وعده‌های باقی مانده خود را اجرایی کند.

تبون وعده دستیابی به یک خیزش اقتصادی اجتماعی را داده که امکان رسیدن به 400 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی تا سال 2027 و احداث دو میلیون واحد مسکونی وجود دارد.

تبون در انتخابات  2019 با کسب 58 درصد آرا به کاخ ریاست جمهوری راه یافت.

انتهای پیام/