تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3771559
شناسه : 3771559
تاریخ :
محمد خسروی‌وفا عازم هند شد اقتصاد ایران: محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک جهت شرکت در انتخابات شورای المپیک آسیا عازم دهلی‌نو شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفدهم تیر ماه سال 1402 بود که انتخابات شورای المپیک آسیا در بانکوک تایلند برگزار و شیخ طلال الفهد و حسین المسلم هر دو از کویت برای ریاست OCAکاندیدا بودند که در نهایت شیخ طلال با 24 رای به عنوان رئیس جدید شورای المپیک آسیا انتخاب شد و حسین المسلم نیز با 20 رای در رده دوم قرار گرفت و  در ادامه انتخابات دیگر پست‌های شورا نیز برگزار و مسئولان آن مشخص شدند اما پس از چندی کمیته بین المللی المپیک  IOC به انتخابات شورای المپیک آسیا ورود و نتایج آن را نپذیرفت  و رای به برگزاری مجدد آن داد تا  شورای المپیک آسیا با سرپرستی راجا راندیر سینک هندی به فعالیت خود ادامه دهد.

به همین منظور روز گذشته محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک به همراه سید فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل کمیته ملی المپیک تهران را به مقصد دهلی نو  ترک کرد  تا در انتخابات شورای المپیک آسیا برای انتخاب رئیس و دیگر پست های آن شرکت کند.

راجا راندیر سینک هندی تنها کاندیدای ریاست شورای المپیک آسیاست که انتخابات آن فردا در دهلی نو برگزار می شود که بعد از انتخاب رئیس، انتخابات 5 نواب رئیس و 5 عضو هیئت اجرایی از 5 زون آسیا بر اساس قوانین جدید اساسنامه OCA برگزار می شود که البته در راستای برابری جنسیتی از هر زون آسیا نواب رئیس و عضو هیئت اجرایی یکی مرد و یکی زن باید انتخاب شود یعنی اگر نایب رئیس مرد انتخاب شد حتما عضو هیئت اجرایی باید زن باشد و یا بر عکس اگر نایب رئیس زن انتخاب شد عضو هیئت اجرایی باید مرد انتخاب شود.

گفتنی است انتخابات فوق بر اساس اساسنامه جدید شورای المپیک آسیا که قبلا در تایلند به تایید مجمع عمومی و اعضا رسیده است برگزار می شود.

انتهای پیام/