تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771532
شناسه : 3771532
تاریخ :
پیش‌بینی وزش باد شدید تا اواسط هفته/ کاهش محسوس دما از دوشنبه اقتصاد ایران: بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت:تا اواسط هفته با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در مرز شرقی و مناطق بادخیز استان قابل پیش‌بینی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فاطمه زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی تا اواسط هفته با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در مرز شرقی و مناطق بادخیز استان قابل پیش بینی بوده که در برخی از ساعت سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در طی این مدت وقوع طوفان گرد و خاک در مرز شرقی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ دمایی امروز و فردا تغییرات دمایی در استان ناچیز خواهد بود، افزود: اما برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش محسوس دما در استان قابل پیش بینی است.

زارعی اضافه کرد: طی ۲۴ گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با حداکثر دمای ۴۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بوده است.

وی بیان کرد: نوسانات دمایی در مرکز طی شبانه روزی گذشته بین ۳۷ و ۱۵ درجه سلسیوس بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین وزش باد گزارش شده طی ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه درح با ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بوده است.