تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771526
شناسه : 3771526
تاریخ :
دادستان اصفهان به موضوع محور تاریخی کمرزرین ورود کرد اقتصاد ایران: اصفهان - دادستان اصفهان از ورود دادستانی به موضوع محور تاریخی کمرزرین و برگزاری نشست تخصصی در این خصوص خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسویان از ورود دادستانی به موضوع محور تاریخی کمرزرین و برگزاری نشست تخصصی در این خصوص خبر داد و گفت: آثار باستانی و گردشگری از سرمایه‌های بسیار با ارزشی است که صیانت و حفاظت از آن نزد افکار عمومی امری بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و مسئولیت دشوار مسئولان مربوطه را در قبال نسل‌های آتی تداعی و به اذهان متبادر می‌کند.

وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت گذر کمرزرین و اتخاذ تصمیم مناسب عنوان کرد و یادآور شد: با توقف عملیات عمرانی در محل یاد شده، پیش بینی و اجرای طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان ضروری به نظر می‌رسد.

دادستان اصفهان به موضوع محور تاریخی کمرزرین ورود کرد

موسویان افزود: در همین راستا مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری اصفهان نسبت به تهیه طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی کاوش شده در محل در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان، اقدام و طرح مذکور را به دبیرخانه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی ارسال نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: با تأیید طرح، شهرداری در اسرع وقت نسبت به اجرای آن تحت نظارت سازمان بازرسی استان اقدام خواهد کرد.

وی گفت: اقدامات لازم جهت حفظ ایمنی ابنیه موجود مجاور محور خاکبرداری شده در طی مراحل اجرای طرح با حضور کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

دادستان مرکز استان اصفهان بر پاسداشت میراث فرهنگی به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه تأکید کرد و گفت: موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار دادستانی مرکز استان قرار داشته و با هر گونه ترک فعل در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد و دستگاه قضائی استان پیگیری مطالبات عمومی در این موضوع خواهد بود.