تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3771481
شناسه : 3771481
تاریخ :
تأثیر ماساژ پاها و پاشویه در کاهش سردرد از دیدگاه طب سنتی اقتصاد ایران: دکتر محمد علی زارعیان، متخصص طب سنتی، به افراد مبتلا به یبوست و سردرد توصیه می‌کند با مصرف ملین‌های طبیعی و پرهیز از غذاهای نفاخ و دیرهضم، سردردهای خود را مدیریت کنند. او ماساژ پاها و استفاده از پاشویه با آب گرم و مواد افزوده‌ای مانند نمک و فلفل را به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر برای کاهش سردرد بدون نیاز به داروهای مسکن معرفی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، دکتر محمد علی زارعیان، پزشک متخصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می گوید: کسانی که یبوست دارند و مکرر دچار سردرد می شوند باید سعی کنند با مصرف ملین های مناسب مثل خیسانده انجیر و خاکشی در سردمزاجان و خیسانده آلو و میوه های آبکی در گرم مزاجان روزانه اجابت مزاج داشته باشند و در زمان بروز سردرد از خوردن غذاهای نفاخ، دیرهضم و بخارانگیز مثل پیاز، سیر و تره که بوی ناشی از آن تا مدت زیادی در دهان می ماند و مصرف غذاهای ترش، شیر و دوغ اجتناب کرده ضمن اینکه در زمان سردرد، از انجام حرکات سنگین، مقاربت، مشغولیت فکری و خشم دوری کنند. به توصیه این متخصص، برای اینکه جهت تقلیل شدت سردرد مجبور به مصرف میزان زیادی از داروهای مسکن نشویم، یکی از اقدامات بسیار موثر، ماساژ دست ها، پاها، عضلات گردن و پاشویه با آب نسبتا داغ است.

روش ماساژ پاها چگونه باید باشد؟

دکتر زارعیان با اشاره به اینکه ماساژ باید به نحوی باشد که بیمار احساس خوشایندی داشته و به خواب رود می گوید: برای اینکه تاثیر پاشویه بیشتر شود بهتر است به آب، نمک، فلفل یا خردل اضافه کنید. بهترین حالت پاشویه این است که پاها را در تشتی قرار دهید و آب نسبتا داغ را روی زانوها بریزید و در حین ریختن آب، پاها را از بالا به پایین ماساژ دهید و با کیسه ای نسبتا خشن روی پاها بمالید به نحوی که سرخ شود ولی پوسته پوسته نشود.

این پزشک متخصص در همین رابطه ادامه می‌دهد: ماساژ و پاشویه را تا بهبود سردرد یا بروز خواب ادامه دهید. این پزشک بیان می کند برخلاف باور عامه مردم، استفراغ کردن و تحریک به آن در زمان سردرد برای بیمار ضرر دارد مگر اینکه پری معده، عامل اصلی سردرد باشد.