تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3771472
شناسه : 3771472
تاریخ :
بن بست اداری وزارت میراث برای پروژه تار و تاریخ اقتصاد ایران: میدیا فرج نژاد با انتشار یادداشتی از عدم صدور مجوز برای ضبط قطعاتِ پروژه «تار و تاریخ» خبر داد؛ گویا مسئولان میراث فرهنگی علت این ماجرا را اشتباه اداری توصیف کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «تار و تاریخ» چند سالی است که فعالیت مستمر و بی حاشیه خود را آغاز کرده و هنرمندان بسیاری از سراسر کشور فرصت حضور در این پروژه را داشته‌اند. اما اکنون گویا این پروژه با سنگ اندازی‌هایی مواجه شده است.

 

در واکنش به این حاشیه‌ها، میدیا فرج نژاد آهنگساز و طراح پروژه «تار و تاریخ» با نوشتن یادداشتی تلاش کرده تا ماجرا را شرح دهد:

«بیش از سه سال است که پروژه «تار و تاریخ» بدون هیچ چشم داشتی با کمک هنرمندان و عاشقان میراث ملموس و ناملموس کشورمان در حال انجام است، استعدادهای بسیاری در کشور شناسایی و معرفی شده‌اند و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی ناشناخته‌مان طی این پروژه به مردم معرفی شده است.

«تار و تاریخ» با کمترین حاشیه‌ و بدون گرفتن حتی یک ریال کمک مالی از نهاد یا ارگانی و یا سازمانی تنها با همت عاشقان هنر و میراث فرهنگی به عنوان پروژه‌ای ملی توانسته افتخارات بین المللی برای کشور به ارمغان بیاورد.

حال اما نزدیک به 5 ماه است، هیچ مجوزی برای فعالیت این پروژه از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صادر نشده است. مسئله را از معاونت روابط عمومی وزارتخانه پیگیری کردم، جواب این بود که پاسخ استعلام شما از حراست منفی آمده است و به همین دلیل به کلیه استان‌ها نامه زده شده که با شما همکاری نشود!

بلافاصله با کمک مقامات محترم وزارت فرهنگ و ارشاد، صحت این اعلام، بررسی و مشخص شد که هیچ ممانعتی برای فعالیت پروژه «تار و تاریخ» در نهادهای امنیتی وجود ندارد.

مستقیما با مدیرت محترم روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تماس گرفته و جویا شدم که چطور می‌شود که استعلام توسط حراست میراث منفی اعلام شده باشد، اما سازمانی که باید استعلام را به شما داده باشد هیچ مشکلی را برای صدور مجوز شناسایی نکرده است؟!

فرمودند این یک مشکل و اشتباه داخلی بوده و در اسرع وقت حل خواهد شد و بالعکس همه دوستان، در حراست میراث، روی شما نظر مثبتی دارند.

یک ماه از این جواب می‌گذرد! و هنوز هیچکس حاضر به پاسخگویی در خصوص آنچه اشتباه داخلی وزارتخانه خوانده شد، نیست.

بارها و بارها موضوع را پیگیری کردم و تلاشم بر این بود که موضوع تبدیل به یک چالش نشود اما این عدم توجه و عدم پاسخگویی را بی احترامی نه تنها به شخص خودم بلکه به بیش از دویست هنرمندی میدانم که تا به حال در این پروژه عاشقانه فعالیت کرده‌اند.

امیدوارم انتشار این یادداشت بتواند باعث حل این مسئله در کوتاه‌ترین زمان ممکن شود.»

با احترام – میدیا فرج نژاد

انتهای پیام/