تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771432
شناسه : 3771432
تاریخ :
مسابقات قرآن نیازمند تبلیغاتی قوی‌تر و خلاقانه است اقتصاد ایران: اصفهان - نفربرتر رشته قرائت تحقیق چهل‌وهفتمین مسابقات قرآن اوقاف اصفهان گفت: باید در زمینه رسانه‌ای شدن مسابقات قرآن فعالیت‌های بیشتر و خلاقانه انجام شود تا شاهد جذب بیشتر نوجوانان باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدمهدی کهکشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار کرد: عشق به تلاوت قرآن ما را به حضور در این رقابت‌ها فراخواند و ما همواره مأنوس با قرآن هستیم و این هدیه الهی با زندگی ما عجین شده است.

وی با انتقاد از سهمیه در نظر گرفته شده برای ورود به مرحله نیمه‌نهایی عنوان کرد: به نظر می‌رسد که تعداد افراد بیشتری از استان اصفهان می‌توانند به مرحله نیمه‌نهایی راه یابند چراکه در این استان رقابت بسیار بالا و نمرات بهم نزدیک است و به همین دلیل افراد توانمندی از صحنه رقابت‌ها کنار می‌روند.

مقام دوم رشته قرائت تحقیق در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان افزود: برای رفع این مشکل می‌توان سهمیه بیشتری از اصفهان برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی در نظر گرفت.

وی با اشاره به سطح داوری این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: داورانی که در استان اصفهان حضور دارند در سطح بین‌المللی بوده و از اساتید برجسته هستند و این دوره از مسابقات را نیز به خوبی قضاوت کردند.

کهکشان با بیان اینکه مسابقات قرآن گمنام شده است، گفت: مسابقات قرآن نیازمند تبلیغاتی قوی‌تر با طراحی‌هایی به‌روز در رسانه‌ها و فضای مجازی است؛ در سال‌های گذشته شاهد برگزاری پرشورتر این رقابت‌ها بودیم و مردم در سطح شهر از لیت رویداد اطلاع داشتند اما الان صرفاً به عده‌ای خاص محدود شده است.

وی ادامه داد: افراد آگاه از مسابقات کسانی هستند که قبلاً در این رویداد شرکت داشته‌اند و ورودی این رویداد کاهش یافته است؛ اگر این رویه ادامه داشته باشد مسابقات قرآن به حاشیه می‌رود.

مقام دوم رشته قرائت تحقیق در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان تاکید کرد: باید در زمینه رسانه‌ای شدن مسابقات قرآن فعالیت‌های بیشتر و خلاقانه‌تری انجام شود تا شاهد جذب بیشتر نوجوانان باشیم.

وی در ارتباط با حضور رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در این دوره از مسابقات تصریح کرد: از آنجایی که مسابقات اوقاف معتبرترین مسابقات قرآن است اگر نوجوانان از سنین پایین در فضای این رقابت‌ها حاضر شوند و تلاوت قاریان مطرح را ببینند، این تأثیر بسیاری در آشنایی و ایجاد انگیزه برای آنها دارد.

کهکشان با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تبلیغات در زمینه امور قرآنی عنوان کرد: به نوبه خود سعی می‌کنم که رسالت خود را در زمینه ترویج تلاوت قرآن انجام دهم اما برای تشویق افراد باید ظاهر این امر را جذاب کرد؛ بسیاری با آثار تلاوت قرآن آشنا نیستند و نمی‌دانند که یک قاری چگونه قرآن را تلاوت می‌کند؛ اگر زمینه آشنایی افراد با این امر فراهم شود، علاقه‌مندان خود پیگیر حضور در عرصه قرآنی می‌شوند.

وی ادامه داد: قاریان برخلاف سایر اقشار مثل مداحان بیشتر در حاشیه بوده و تلاوت آنها در رأس امور نیست، این باعث می‌شود که تلاوت قرآن یک امر تشریفاتی باشد و قاریان جایگاه شایسته خود را ندارند.

مقام دوم رشته قرائت تحقیق در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان با بیان اینکه قاریان قرآن باید در جامعه جایگاه اصلی خود را پیدا کنند، گفت: باید برای تلاوت قاریان ارزش قائل شویم، در این صورت بازخوردهای خوبی دریافت خواهیم کرد.

وی در ارتباط با حمایت‌های مالی از فعالان قرآنی بیان کرد: حمایت‌های مادی از نخبگان قرآنی بسیار ناچیز است و آنچه باعث حضور ما در این عرصه می‌شود، تنها عشق به قرآن است و مسائل مالی به هیچ عنوان مطرح نیست؛ اما باید دانست که قاریان و حافظان قرآن برای رسیدن به این جایگاه هزینه بسیاری کرده و عمر خود را به این کار اختصاص داده‌اند.

کهکشان افزود: در کشورهای عربی ارزش زیادی در حوزه مادی و مالی برای قاریان و حافظان قرآن قائل می‌شوند و اگر مسئولان در کشور ما نیز حمایت‌های بیشتری را در نظر بگیرند، شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.