تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3771403
شناسه : 3771403
تاریخ :
مصدومیت محیط بان لرستانی در اطفا حریق سفیدکوه اقتصاد ایران: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از مصدومیت محیط بان لرستانی در اطفای حریق سفید کوه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: محیط‌بانان و کارکنان یگان حفاظت استان جهت اطفا حریق گسترده در حاشیه منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد حضور داشتند و با تلاش حدود پنج ساعته مانع از ورود حریق به منطقه شدند.

وی افزود: محیط‌بانان با شعله‌ور شدن مجدد آتش در دامنه کوه به علت وزش باد به اطفا حریق پرداختند اما متأسفانه شیب زیاد و ریزشی بودن منطقه‌، سقوط و پرتاب سنگ از ارتفاع، برخورد آن با مسؤول منطقه و پرتاب حدود ۱۰ متری وی به پایین موجب مصدومیت از ناحیه سر، گردن، کمر و دست شد.

وی ادامه داد: با حضور به موقع نیروهای هلال احمر استان پس از اقدامات اولیه، محیط‌بان مصدوم حدود یک ساعت از ارتفاع به پایین دست منطقه منتقل و سپس به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد اعزام شده است.

سالاروند با اشاره به اینکه عملیات انتقال و رساندن همکار محیط‌بان به بیمارستان از ساعت حدود ۲ بامداد تا ساعت ۴ صبح، با خونریزی و پانسمان چندباره ناحیه سر به طول انجامید، افزود: پس از معاینات اولیه و اقدامات درمانی خوشبختانه حال عمومی محیط‌بان مصدوم، مساعد است.

وی از همه دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی استان تقاضا کرد در حفاظت از این منابع ملی یاریگر محیط‌بانان و جنگلبانان استان باشند.