تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3771397
شناسه : 3771397
تاریخ :
مدیرعامل ASML: ریشه تمایل آمریکا برای محدودسازی صادرات به چین، انگیزه‌های اقتصادی است اقتصاد ایران: کریستوف فوکه معتقد است که ارتباط تحریم صنعت تراشه‌سازی چین با امنیت ملی آمریکا دیگر قابل باور نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مدیرعامل شرکت هلندی ASML، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی تجهیزات ساخت تراشه در جهان، اعلام کرد که قوانین صادراتی اعمال‌شده از سوی ایالات متحده برای محدودکردن فروش تجهیزات این شرکت به مشتریانی چینی، به نام امنیت ملی و به‌ کام انگیزه‌های اقتصادی صورت گرفته است.

به‌گزارش رویترز، کریستوف فوکه، در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفت که انتظار دارد واکنش به محدودیت‌های رهبری‌شده توسط آمریکا افزایش یابد. در عین حال، او ادعا کرد که سرعت پیشرفت‌ چین در صنعت نیمه‌هادی به‌دلیل محدودیت‌های موجود کاهش یافته است.

فوکه افزود: «من فکر می‌کنم ارتباط دادن این موضوع با امنیت ملی، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. بیشترین احتمال این است که فشار برای محدودیت‌ها بیشتر شود، اما من فکر می‌کنم که واکنش‌های بیشتری در برابر محدودیت‌ها خواهیم داشت و باید امیدوار باشیم که به تعادل مشخصی برسیم، زیرا ما به‌عنوان یک کسب‌وکار، خواستار شفافیت و ثبات هستیم.»

مقالات مرتبط
  • مدیرعامل ASML: اروپا به تراشه‌های قدیمی چین نیاز دارد؛ اما فناوری نیمه‌هادی چینی‌ها ۱۰ سال از آمریکا عقب است
  • غول هلندی صنعت تراشه: تحریم چین روی درآمد ما تأثیر نمی‌گذارد

نخست‌وزیر هلند اعلام کرد که منافع اقتصادی ASML، بزرگ‌ترین شرکت این کشور و بزرگ‌ترین شرکت فناوری اروپا را پس از محدودیت‌های مکرر ایالات متحده در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به‌دقت مورد بررسی قرار خواهد داد.

دولت ایالات متحده از اردیبهشت امسال به‌دنبال متوقف‌کردن خدمات ASML در مورد برخی از تجهیزات فروخته‌شده به تولیدکنندگان چینی تا قبل از ۲۰۲۴ بوده است که اکنون تحت محدودیت‌های جدید قرار می‌گیرند.