تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3771393
شناسه : 3771393
تاریخ :
صادرات هشت میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در طول پنج ماه گذشته تعاونی‌های خراسان جنوبی هشت میلیون و یکصد هزار دلار صادرات داشته اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته تعاون اجرای ۹۰ برنامه در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در طول هفته تعاون در خراسان جنوبی ۱۳ طرح با مبلغ سرمایه گذاری بالغ ۳۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

اشرفی با اشاره به جشنواره تعاونی‌های برتر بیان کرد: در این جشنواره ۲۹۲ تعاونی شرکت کردند که رشد ۲۵ درصدی را نسبت به دوره قبل جشنواره داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فرآیند اجرای این جشنواره از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده است، ادامه داد: این جشنواره با حضور مسئولان برتر استانی برگزار خواهد شد.

وجود ۶۵۸ تعاونی فعال

اشرفی با اشاره به اینکه ۶۵۸ تعاونی فعال در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: در این تعاونی‌ها هشت هزار و ۸۴۴ فرصت شغلی فراهم شده و شاغلین در آن هزار و ۱۹۵ نفر هستند.

وی یادآور شد: از این تعداد تعاونی ۱۰۰ تعاونی در بخش بانوان به ویژه با تلاش و کوشش زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی داریم که حمایت‌هایی از آنان صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعاونی‌های استان در طول یک سال گذشته در ۱۴ نمایشگاه داخلی شرکت داشته‌اند، یادآور شد: میزان صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی در طول سال گذشته ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است که این آمار در پنج ماه گذشته هشت میلیون و یکصد هزار دلار بوده است.

اشرفی گفت: این صادرات به کشورهای همسایه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طی یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۲۶ مورد نفر ساعت متناسب با نیاز سنجی مباحث آموزشی و توانمند سازی تعاونی‌ها را داشته‌ایم، اظهار کرد: در طول پنج ماه گذشته سه هزار و ۱۳۶ نفر ساعت بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در طول یک سال گذشته ۳۲ تعاونی و در طول پنج ماه سال جاری نیز ۱۵ مورد تشکیل تعاونی داشته‌ایم.